Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Stachniuk Optyk

Ministerstwo Cyfryzacji alarmuje: Uważaj na selfie z Barbie!

"Barbiemania" ogarnęła już cały świat. Kultowa lalka stała się nie tylko idealnie wyglądającą kobietą dla małych dziewczynek, ale też pretekstem dla oszustów, próbujących wyłudzić nasze dane.
Ministerstwo Cyfryzacji alarmuje: Uważaj na selfie z Barbie!

Autor: ErikaWittlieb

Źródło: pixabay.com

Lalka Barbie podbiła serca dziewczynek na całym świecie. Jej fenomen nie gaśnie - wręcz przeciwnie - umacnia się, zwłaszcza po premierze filmu "Barbie" w reżyserii Grety Gerwig. Film przyciągnął do kin rzesze fanek i fanów, nic dziwnego więc, ze szybko pojawiła się „barbiemania”, a internet wypełniają zdjęcia, przekształcające człowieka w znaną zabawkę.

Filtry do zdjęć są znane już od dawna, widzieliśmy już zdjęcia z psimi uszami, czy takie, które postarzały nas o kilkadziesiąt lat. Teraz przyszedł czas na zmianę naszego wizerunku w lalkę barbie lub kena.

Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega jednak, że ta z pozoru niewinna zabawa, to tak naprawdę operacja masowego zbierania danych internautów.

- W sieci dostępne są dwie aplikacje: barbieselfie.ai i bairbie.me – obie stanowią duże zagrożenie dla naszych danych. Akceptując politykę prywatności usługi barbieselfie.ai, dajemy dostęp do kamery smartfona, historii płatności, historii lokalizacji GPS, danych rejestracyjnych, dokładnych danych technicznych smartfona, danych o zaangażowaniu użytkownika w mediach społecznościowych, informacji o interakcjach z innymi usługami, danych z ankiet i konkursów- ostrzega Ministerstwo Cyfryzacji.

Resort stawia sprawę jasno: Aplikacja bairbie.me nie spełnia wymagań ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych (RODO) – nie wiemy więc, jakie informacje są przejmowane i do czego będą wykorzystywane.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklama
Reklama