Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Promocja hotelu w internecie czyli jak zwiększyć liczbę rezerwacji

Przeglądając internet możemy natknąć się na setki reklam promujących hotele, zarówno te na biznesowy wyjazd, jak i rodzinny wypoczynek. Statystyki pokazują, że około 75% informacji o obiektach hotelowych pochodzi właśnie z sieci. Przy obecnej konkurencji skuteczna promocja hotelu w internecie to nie lada wyzwanie. Jak wypromować swój hotel, aby trafić do konkretnej grupy odbiorców? Od czego zacząć? Z jakich narzędzi skorzystać? Internet oferuje nam szereg możliwości. Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych chwytów reklamowych.
  • 02.09.2018 11:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Promocja hotelu w internecie czyli jak zwiększyć liczbę rezerwacji

Konkurencja nie śpi!

Zaczynając promocję hotelu w internecie, musimy przede wszystkim zastanowić się, co nas wyróżnia na tle konkurencji i czego oczekują odwiedzający nas goście. Będzie nam potrzebny szczegółowy plan marketingowy, który może okazać się kluczem do sukcesu. Orientacyjny harmonogram działań promocyjno-sprzedażowych pozwoli nam również określić budżet, w jakim powinniśmy się zmieścić. Jak efektywnie zarządzać pieniędzmi przeznaczonymi na reklamę w internecie? Warto zrobić rozeznanie, które frazy przyciągają klientów i generują większą ilość zapytań telefonicznych i mailowych. To pozwoli nam mądrze rozdysponować nasze środki. Każdy krok musi być przemyślany!

Najważniejsze pierwsze wrażenie

Nie od dziś wiadomo, że wizytówką każdego hotelu jest strona internetowa. To właśnie tam nasi potencjalni goście kierują swoje pierwsze kroki, by dowiedzieć się czegoś więcej o obiekcie. Nic tak nie odstrasza, jak chaos informacyjny, albo zbyt bogata grafika na stronie internetowej. Przede wszystkim musimy się zastanowić do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć, a to pomoże nam ustalić jakie informacje o ofercie będą dla nich kluczowe i co powinno się rzucić w oczy w pierwszej kolejności. Wykorzystajmy również nasze atuty. Pochwalmy się tym, co mamy najlepsze! Bezpłatny parking, śniadanie w cenie noclegu, a może basen hotelowy?

Możliwość dokonania rezerwacji on-line w dzisiejszych czasach nie robi już wrażenia na nikim, ale czy Ty chciałbyś marnować swój cenny czas na wypełnianie niekończących się formularzy rezerwacyjnych? Zastanów się jak zoptymalizować ten proces. W formularzu powinny znaleźć się tylko niezbędne pola, aby nie zniechęcić gościa, który już przecież zdecydował się na nocleg w Twoim hotelu!

Kolejną istotną rzeczą jest optymalizacja strony internetowej hotelu pod SEO, tak aby Twój obiekt był widoczny na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe do pozycjonowanie w treściach na stronie, zadbaj o logiczną i łatwą do zapamiętania strukturę adresów URL oraz prostą nawigację w serwisie.

GoogleAdWords – nasz sprzymierzeniec w walce o gości!

Promocja hotelu w internecie nie jest możliwa bez skutecznej i rozbudowanej kampanii reklamowej w wyszukiwarce i na mapach Google. Musimy przecież dotrzeć do osób, które szukają noclegu w naszej lokalizacji! Jak sprawić, aby klient szukający informacji o hotelach w naszym mieście trafił właśnie na nas? Zbawienna może okazać się usługa AdWords, która sprawi, że reklama naszego hotelu, w formie tekstowej lub graficznej, będzie widoczna nie tylko w wyszukiwarce i na poczcie Gmail, ale także na konkretnych stronach internetowych. W wynikach wyszukiwania w pierwszej kolejności będą wyświetlane informacje o naszym hotelu. Statystyki wskazują, że płatne linki są zdecydowanie częściej odwiedzane przez klientów. Dodatkowo możemy śledzić ruchy osób poszukujących noclegu w danym mieście, dzięki plikom cookies. Jeśli potencjalny klient odwiedził naszą stronę, ale zrezygnował z prezentowanej przez nas oferty, możemy skłonić go do powrotu i przemyślenia decyzji. Reklama naszego hotelu będzie widoczna podczas surfowania po internecie i zadziała niczym wabik! Dodatkową zaletą remarketingu jest fakt, że możemy wyświetlać ofertę dotyczącą tego konkretnego pokoju, który przeglądał nasz niezdecydowany gość, co ułatwi nam trafienie w jego gust.

Jeśli zainteresował Ciebie temat Google AdWords, to na stronie firmy Media Click znajdziesz wiele przykładów udanych kampanii hotelowych.

Efektywna promocja hotelu w internecie wymaga właściwego doboru słów kluczowych. Najdroższą i najbardziej popularną frazą będzie oczywiście słowo „hotel” i nazwa miasta, ale może warto zastanowić się nad wzbogaceniem tych haseł? Poszukaj tańszej, ale zdecydowanie bardziej skutecznej frazy. Musimy skonstruować ją tak, aby wskazać na cechy szczegółowe danej oferty i trafić precyzyjnie tylko do tych użytkowników, którzy są nią zainteresowani.

A może social media?

Media społecznościowe to nie tylko źródło informacji, ale także możliwość dzielenia się opiniami, czy poszukiwania kontaktu z innymi użytkownikami. Facebook jest dzisiaj jedną z największych platform marketingu on Line, często stawiany na równi z gigantem, jakim jest Google AdWords. Prowadząc fanpage, musimy jednak pamiętać o kilku prostych zasadach:

•       Zainteresuj odbiorców!

•       Angażuj użytkownika przez publikację ciekawych postów, zachęcających do dyskusji

•       Ocieplaj wizerunek hotelu - pokaż swoich pracowników – przecież Facebook to ludzie!

•       Pokaż miasto i okolice hotelu

•       Nie zapominaj o materiałach wideo – zdjęcia to nie wszystko!

•       Niech Twój fanpage żyje – aktywność to podstawa!

•       Zainstaluj specjalny kod Facebooka na stronie – to pozwoli Ci dotrzeć do użytkowników odwiedzających oficjalną stronę hotelu, a także dotychczasowych gości. Opinie zadowolonych klientów mogą okazać się najskuteczniejszą akcją promocyjną!

Kolejnym pomysłem jest promocja hotelu na Instagramie. Dobrej jakości zdjęcia, przemyślane hashtagi, komunikacja z użytkownikami mogą okazać się strzałem w dziesiątkę.

Content marketing – konkret przede wszystkim!

W dzisiejszych czasach każdy z nas czuje się przytłoczony ilością informacji, jakie do nas docierają w każdej minucie naszego życia z wszelkich możliwych źródeł komunikacji. Jeśli chcesz, by potencjalny gość nie poczuł się zasypany informacjami o ofercie Twojego hotelu, pamiętaj o bezpośrednim, prostym i konkretnym przekazie. Niezależnie od miejsca publikacji oferty w internecie, czy to w mediach społecznościowych, czy też na oficjalnej stronie internetowej obiektu, zachowaj prosty język przekazu i ogranicz się tylko do tych informacji, które są niezbędne do podjęcia decyzji o rezerwacji.

Czy newsletter to przeżytek?

Wiadomość mailowa to nadal najlepszy sposób komunikacji z gośćmi hotelowymi. Trzeba tylko wiedzieć, kiedy je wysyłać. Okazuje się, że największa liczba otwarć e-maili przypada na godzinę po wysyłce wiadomości. Pora dnia również ma znaczenie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że newsletter hotelowy wysłany nad ranem zostanie zignorowany. Wysyłka w godzinach popołudniowych ma większe szanse powodzenia. Newsletter to cykliczna porcja newsów i inspiracji, która może przyciągnąć naszych gości. Nie rezygnujmy z niego!

Internet to kopalnia wiedzy. Wykorzystajmy narzędzia, jakie nam oferuje, by nasz hotel stał się rozpoznawalny. Skuteczny marketing internetowy nie musi być trudny. Wystarczy odrobina sprytu i kreatywności.

Anna Kulazińska, www.mediaclick.pl.

--- Artykuł sponsorowany ---