Kasetony z dibondu – charakterystyka materiału
Stosowany coraz częściej w branży reklamowej dibond należy do grupy materiałów kompozytowych, które do tej pory powszechnie wykorzystywane były przede wszystkim w sektorze budowlanym. Sama nazwa „dibond” jako zastrzeżony znak towarowy wykorzystywana jest przez podmiot uprawniony z praw do rejestracji, jednakże na rynku usług reklamowych pod pojęciem tym powszechnie rozumie się płyty kompozytowe z rdzeniem z tworzywa sztucznego oraz wykończeniami zewnętrznymi wykonanymi z aluminium. Materiały te, w porównaniu do alternatywnych surowców, z których wykonywane są kasetony reklamowe z dibondu, charakteryzują się możliwością uzyskania idealnie równych i gładkich powierzchni, a także wyższą estetyką wykonania. Zastosowane do ich produkcji technologie pozwalają całkowicie zamaskować łączenia pomiędzy bokiem reklamy a frontem (licem) reklamowym. Z tego też względu dibond (oraz inne, podobne materiały i płyty warstwowe) polecany jest jako optymalny materiał do produkcji szyldów i kasetonów reklamowych, które wyposażone mogą być w dodatkowe moduły oświetleniowe.
Komu zlecić wykonanie kasetonów z dibondu?
Stosunkowo znaczna liczba podmiotów, które posiadają w swojej ofercie usługi związane z wykonywaniem kasetonów z dibondu oraz innych materiałów podobnego rodzaju, pozwala na wybór wykonawcy, który odpowiadać będzie naszym oczekiwaniom oraz wyobrażeniom. Poza tak oczywistymi czynnikami, które wpływać będą na wybór wykonawcy, jak czas wykonania lub ostateczna cena, należy wziąć pod uwagę także inne czynniki, w tym między innymi – możliwość zlecenia opracowania projektu graficznego przeznaczonego na tzw. lico (front) reklamy, dostępne możliwości modyfikacji nośnika reklamy, rodzaj i jakość stosowanego osprzętu dodatkowego, ze szczególnym uwzględnieniem modułów oświetleniowych typu led. Wszystkie opisane wyżej aspekty powinny zostać uwzględnione przed powierzeniem wykonania nośnika reklamy konkretnemu oferentowi, wybranego spośród wielu podmiotów funkcjonujących na rynku reklamowym.