Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama baner reklamowy

Urzędy wprowadzają ograniczenia

W związku zakwalifikowaniem Chełma do strefy czerwonej w urzędzie miasta wprowadzone zostały ograniczenia w obsłudze mieszkańców.
Urzędy wprowadzają ograniczenia

Od dzisiaj załatwianie spraw odbywa się za pośrednictwem poczty tradycyjnej i elektronicznej, można korzystać też z systemu ePUAP lub po prostu zadzwonić. Alternatywnie petenci mogą również wrzucać dokumenty do urn wystawionych w budynkach urzędu miasta (ul. Lubelska 65, ul. Pocztowej 50, Urząd Stanu Cywilnego, wydział gospodarki odpadami komunalnymi, ul. Obłońskiej 20). Korespondencja powinna być w zamkniętej kopercie opisanej nazwą departamentu lub wydziału oraz numerem telefonu, by można było sprawnej skomunikować się z wnioskodawcą. Dokumenty można też złożyć w referacie obsługi interesantów usytuowanym na parterze budynku przy ul. Lubelskiej 65.

Możliwa jest też bezpośrednia obsługa interesantów, ale wyłącznie w określonych przypadkach i w wyznaczonych do tego miejscach. Ich wykaz jest na stronie internetowej urzędu miasta.

W wyjątkowych przypadkach komórki organizacyjne urzędu realizują również bezpośrednią obsługę interesantów, ale wyłącznie po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty. Ogólny numer tel. 82 565 20 70. Wykaz pozostałych numerów jest dostępny na stronie internetowej www.chelm.pl.

Aż do odwołania bezpośredni kontakt z interesantami ograniczyła też Delegatura Lubelskiego OW Narodowego Funduszu Zdrowia w Chełmie. Od tej zasady jest wyjątek. Obsługa może dotyczyć tylko pilnych zleceń na wyroby medyczne, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym, pod numerem tel. 82 56 222 30 lub 31. Od dzisiaj zawieszona została też realizacja usług potwierdzania profilu zaufanego (PZ) i punktu podawczego (działalność tylko w trybie awaryjnym). Dokumenty można zostawić w skrzynce podawczej w siedzibie delegatury, ul. Ceramiczna 1.

- W celu załatwienia spraw zalecamy kontakt telefoniczny, e-mailowy, poprzez ePUAP lub za pośrednictwem tradycyjnej poczty: 22-100 Chełm, ul. Ceramiczna 1  – informuje NFZ. W razie pytań można dzwonić: tel. 82 562 22 00.

W chełmskim sanepidzie realizacja zadań związana jest teraz przede wszystkim z zapobieganiem oraz zwalczaniem stanu epidemii i sprawowaniem nadzoru nad lokalnymi ogniskami epidemicznymi. Kierownictwo stacji prosi w związku z tym, aby kontakt z PSSE odbywał się z wykorzystaniem komunikatorów elektronicznych, platformy ePUAP, telefonicznie, a także poczta tradycyjną. Kontakt osobisty możliwy jest w uzasadnionych przypadkach, wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu.

- Te środki ostrożności podyktowane są koniecznością zapewnienia ciągłości pracy sanepidu w ramach działań przeciwepidemicznych, a ewentualna kwarantanna części pracowników mogłaby skutkować ograniczeniami w wykonywaniu tych zadań – tłumaczy swoją decyzję Elżbieta Kuryk, dyrektor chełmskiego sanepidu.

Więcej na stornie internetowej stacji pssechelm.pis.gov.pl.

Do korzystania z elektronicznych form obsługi klienta zachęca też Urząd Skarbowy w Chełmie. Adres e-mail: [email protected]. Informacje podatkowe oraz usługę Twój e-PIT znaleźć można na podatki.gov.pl. W wyjątkowych sytuacjach, w których nie można załatwić sprawy przez e-usługi, możliwa jest wizyta na sali obsługi (w poniedziałek w godz. 7.30-18, a od wtorku do piątku w godz. 7.30-14.30). Telefoniczne kontakty do urzędu oraz szczegółowe informacje na jego stronie internetowej: www.lubelskie.kas.gov.pl/urzad-skarbowy-w-chelmie.

Interesantom firm i instytucji, gdzie obsługa interesantów odbywa się bez specjalnych ograniczeń, przypominamy o zasadzie DDM, czyli: dezynfekcja, dystans, maseczki. Zachowanie tych trzech zaleceń może pomóc w ograniczeniu rozprzestrzeniania koronawirusa SARS-CoV-2.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama