Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Baner reklamowy - firmy Północ Nieruchomości
Reklama

Upały groźniejsze niż mrozy [RAPORT]

Ekstremalne temperatury to test wytrzymałości dla niektórych elementów samochodów.  Letnie niedbalstwo może przełożyć się na problemy podczas mrozów. Na co zwrócić uwagę przy obecnych wysokich temperaturach i jak poradzić sobie z usterkami?
Upały groźniejsze niż mrozy [RAPORT]

W czasie upałów trudno podróżować bez sprawnej klimatyzacji, a ta musi być regularnie serwisowana i używana. Jeśli ją uruchomimy, a nie czujemy chłodzenia, przyczyn usterki może być wiele. Jedynym rozwiązaniem jest sprawdzenie jej szczelności oraz sprawności poszczególnych elementów przed napełnieniem układu czynnikiem chłodniczym.

Akumulator, serce samochodu, często ma problemy zimą. Kierowcy tracą nerwy, gdy podczas mrozów nie mogą "obudzić" auta. Wbrew opiniom, to jednak nie mrozy, tylko upały, okazują się zabójcze dla baterii.  Może się rozładować już po kilku dniach postoju przy 30 st. C, szczególnie w przypadku leciwych aut. Nawet jeśli nie mamy potrzeby udawać się na dłuższy wyjazd, warto przynajmniej raz w tygodniu przejechać się samochodem, żeby podładować akumulator.

Kolejna kwestia to wycieki, spowodowane m.in. rozszczelnieniami pod wpływem wysokich temperatur. Nie warto wpadać w panikę, widząc kałużę pod samochodem, bo może to być skroplona para wodna z układu klimatyzacji. Powód do niepokoju pojawia się wtedy, gdy jest to plama oleju. Wtedy najlepiej w miarę szybko znaleźć miejsce wycieku, a następnie je uszczelnić.

Jeśli podczas jazdy w upalny dzień zauważymy, że temperatura płynu w chłodnicy utrzymuje się na wyższym poziomie niż środek skali, może to oznaczać awarię chłodnicy. Żeby sprawdzić, czy jest to większy problem, czy tylko chwilowa usterka, wystarczy wyłączyć silnik i poczekać aż się schłodzi. Jeżeli przy kolejnej podróży temperatura znów będzie zbyt wysoka, prawdopodobnie nie obejdzie się bez naprawy.

Podczas jazdy w upalny dzień możemy czuć intensywny zapach paliwa wewnątrz samochodu. Oznacza to, że paliwo pod wysokiej temperatury staje się bardziej lotne i czujemy go przez niedrożny układ odpowietrzania baku. Nie jest to powód do niepokoju, o ile zapach nie utrzymuje się również przy niższych temperaturach.

Przy wysokich temperaturach mogą się pojawiać problemy z działaniem centralnego zamka, ponieważ podatny na nie jest również układ elektryczny. Jeśli w upalny dzień drzwi samochodu nie otwierają się po naciśnięciu guzika na pilocie, zostaje tylko zastosować klucz. To oczywiście nie rozwiązuje problemu. Jeżeli sytuacja będzie się powtarzała także w chłodniejsze dni, należy udać się na zweryfikowanie stanu elektroniki.

Warto również pamiętać, aby we wnętrzu nagrzanego samochodu nie zostawiać butelek z wodą, ponieważ może to doprowadzić do pożaru. Płyn narażony na działanie promieni słonecznych działa tak samo jak soczewka, skupiając intensywne światło w jednym punkcie, a materiałowa tapicerka wewnątrz auta może zapalić się błyskawicznie.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
ReklamaDaniłosio życzenia 3.2024
Reklama
Reklama
Reklama