Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Bank Spółdzielczy

Chcą wjazdu dla ciężarówek

Wraz z postępem prac na ul. Rejowieckiej okolicznym przedsiębiorcom przybywa problemów. Tym, którzy mają firmy przy samej ulicy, sen z powiek spędzają ekrany dźwiękochłonne. Właściciele firm zlokalizowanych przy ul. Wierzbowej boją się, że dużymi samochodami nie będzie można do nich dojechać. To spowoduje przerwanie dostaw, a w konsekwencji likwidację zakładów.
Chcą wjazdu dla ciężarówek

Na Wierzbowej jest 12 firm. Pracuje w nich ponad 100 osób.

- Funkcjonować będziemy tylko wtedy, gdy z Rejowieckiej będzie do nas bezpośredni dojazd – mówi właściciel jednej z nich.

Tymczasem – jak twierdzą przedsiębiorcy – dojazd do Wierzbowej będzie możliwy jedynie tak zwaną dojazdówką, biegnąca wzdłuż krajówki. Wjazd na nią planowany jest w okolicach Galerii Chełm.

- Ta dojazdówka ma mieć szerokość 3-3,5 metra. Tir ma 2,5 metra. Nie ma możliwości, żeby mógł wjechać na Wierzbową – dodaje Krzysztof Terlecki, prezes PPH Metako Sp.z o.o. W imieniu swoim i pozostałych przedsiębiorców złożył w urzędzie miasta pismo w sprawie uwzględnienia w ramach prowadzonych prac remontowych możliwości dojazdu do Wierzbowej samochodów ciężarowych.

Podstawowym materiałem do produkcji w jego firmie jest blacha stalowa. Przywożona jest do zakładu samochodami o nośności 40 ton i długości 25 metrów. Dlatego skrzyżowanie drogi dojazdowej z ul. Wierzbową powinno być tak wykonane, by umożliwiło bezpieczny wjazd i wyjazd tym samochodom. W innym przypadku będzie dochodziło do uszkodzenia chodników i ścieżki rowerowej, która ma tu powstać, a to narazi firmę na koszty związane pokryciem szkód.

- Z kolei brak możliwości dostaw materiałów do produkcji, może spowodować wstrzymanie funkcjonowania firmy, a w dalszej konsekwencji jej likwidację. 60 osób straci wtedy pracę i dochód, a miasto podatki – dodaje Terlecki.

Przedsiębiorcy dodają, że w czasie pandemii nikt z nich nie zawiesił działalności. Teraz, jeżeli nie będzie dogodnego wjazdu, ich przyszłość stoi pod znakiem zapytania.

– My też korzystamy z transportu ciężarowego – mówią. – Dlatego popieramy wniosek, który został złożony do urzędu miasta.

Urząd miasta przyznaje, że projekt zakłada zachowanie dojazdu do ulicy Wierzbowej z tzw. drogi serwisowej.

- Takie rozwiązanie zostało zatwierdzone decyzją ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej). Wyłączenie bezpośredniego zjazdu z ul. Rejowieckiej w ul. Wierzbową wynika z przepisów § 9 ust.1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Zgodnie z zapisami rozporządzenia, droga klasy GP powinna mieć powiązania z drogami klasy Z (wyjątkowo klasy L) i drogami wyższych klas, dopuszczone są pojedyncze odstępy między skrzyżowaniami na terenie zabudowanym – nie mniejsze niż 600 m. Ulica Wierzbowa jest drogą klasy D, a odległość miedzy ul. Wierzbową a skrzyżowaniem z ul. Szpitalną wynosi ok. 220 m - informuje Dominik Gil, z gabinetu prezydenta miasta.

Dodaje, że mieszkańcy mieli możliwość konsultowania trwających dwa lata prac projektowych, a później składania wniosków i uwag na etapie procedowania decyzji ZRID dla DK12. Dwukrotnie prowadzona była też ocena oddziaływania na środowisko, która ma określone rygory związane z udziałem społeczeństwa, a które zostały spełnione. Ponadto na stronie internetowej miasta od ubiegłego roku jest dostępny plan sytuacyjny, który pokazuje rozwiązania projektowe.

- Wbrew obawom dojazd do ul. Wierzbowej z tzw. drogi serwisowej nie będzie ograniczał dostępności lokalnych firm. Pewne utrudnienia z wjazdem mogą mieć jedynie dwuczłonowe samochody ciężarowe. Dlatego - uwzględniając potrzeby lokalnych przedsiębiorców - Miasto Chełm przeanalizuje możliwości dostosowania wjazdu w ulicę Wierzbową do potrzeb większych samochodów ciężarowych - informuje Dominik Gil.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Załamka 14.08.2020 14:58
W odniesieniu do pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego i przyczepy nie może ona przekraczać 12 metrów; pojazdu członowego (np. ciągnik z naczepą) – 16,50 m; zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy – 18,75 m; autobusu przegubowego – 18,75 m; autobusu dwuosiowego – 13,50 m; autobusu trzyosiowego – 15 m; autobusu z przyczepą – 18,75 m; zespołu trzech pojazdów, gdzie pierwszym jest pojazd wolnobieżny lub ciągnik rolniczy – 22 m. Jakim cudem w artykule ciężarówka ma 25 metrów.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama