Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Emka 3.2024 życzenia
Reklama Bank Spółdzielczy

Jest lepiej, niż się spodziewano

To był drugi tego rodzaju sprawdzian po reformie systemu oświaty, pierwszy pisany w dobie pandemii. Termin główny testów trzeba było przesunąć o dwa miesiące. W szkołach, dla których organem założycielskim jest miasto, przystąpiło do niego 470 uczniów.
Jest lepiej, niż się spodziewano

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 – podobnie jak w ubiegłym - najlepiej napisali egzamin podsumowujący ośmioletni okres nauczania. Ich średnia to 59,29 procent. Na drugim biegunie są ósmoklasiści z „Dwójki” – 52,04 procent. Jednakże wynik, który osiągnęli z języka polskiego i matematyki i tak jest lepszy niż średnia wojewódzka i krajowa.

- Jestem dumna z naszych uczniów - nie kryje zadowolenia z wyników Marzena Pieczykolan, wicedyrektor „Piątki”. – Mimo sytuacji, w jakiej przyszło im przygotowywać się do egzaminu, a później go pisać, poradzili sobie naprawdę dobrze. Słowa podziękowania należą się też nauczycielom, którzy dobrze przygotowali młodzież do tego sprawdzianu.

W SP nr 5 do egzaminów przystąpiło 76 uczniów. Jedna osoba była zwolniona z pisania. Z języka ojczystego uzyskali 69,74 proc. Ich wynik z matematyki to 52,72, a z języka angielskiego - 67,71 proc. 

Drugi wynik w klasyfikacji szkół osiągnęła SP nr 11. Średnia ze wszystkich trzech przedmiotów to 58,82 proc. Tu najlepiej wypadł egzamin z języka angielskiego – 66,14 proc. - Trzy osoby napisały go bezbłędnie – mówi Andrzej Kosiniec, dyrektor „Jedenastki”. Średnia z języka polskiego to 65,05 proc. (trzeci wynik wśród chełmskich szkół), a z matematyki 45,28 proc. (czwarta lokata).

Uczniowie SP nr 3 z języka polskiego osiągnęli drugi wynik w mieście – 67,13 proc. Nieco gorzej ten przedmiot zaliczyli  ósmoklasiści z „Dwójki” – 63,83 proc.

- Nie tylko z matematyki, ale i pozostałych przedmiotów wyniki egzaminu są lepsze w porównaniu z rokiem ubiegłym – mówi dyrektor Lidia Kowalczuk. – Zważywszy na sytuację epidemiologiczną, poszedł całkiem dobrze.

Egzamin z matematyki najgorzej napisali uczniowie SP nr 8 – 41 proc. Dobry wynik osiągnęli natomiast uczniowie z „Czwórki”. Ich średnia to 48,53 proc. i jest to drugi wynik w Chełmie. Średnia z pozostałych przedmiotów też nie jest zła. Ale – jak uważa dyrektor Barbara Anchimowicz - zawsze może być lepiej. - Niektórzy uczniowie napisali egzaminy poniżej swoich możliwości, a niektórzy bardzo pozytywnie nas zaskoczyli – dodaje.

Średnia ze wszystkich przedmiotów uczniów SP nr 1 wyniosła 52,43 proc. Najlepiej poszedł im egzamin z języka polskiego – 58,70 proc. Mimo to jest to najgorszy wynik w mieście. Z matematyki osiągnęli średnią 47,30 proc. – czwarty wynik, a z angielskiego -51,30 proc. (siódmy wynik wśród chełmskich szkół).

- Mamy uczniów, którzy napisali egzamin na 100 procent – mówi dyrektor Grażyna Cetera. Lepiej niż w roku poprzednim wypadła matematyka. Wynik z języka polskiego jest porównywalny do ubiegłorocznego. Gorszą średnią nasi uczniowie uzyskali z angielskiego.

Wyniki uzyskane przez ósmoklasistów z SP nr 7 z języka polskiego i matematyki są powyżej średniej wojewódzkiej i krajowej. To odpowiedni 63,83 proc. i 46,92 proc. Średnia z języka angielskiego jest o 22,33 proc. niższa, niż uczniów z „Piątki”.

- Zważywszy na zawirowania związane z sytuacją epidemiologiczną, wyniki nie są złe, ale… zawsze mogłoby być lepiej – podsumowuje Wiesław Podgórski, wicedyrektor „Siódemki”.

Bardzo dobrze egzamin wypadł w szkołach niepublicznych. Ósmoklasiści z Pierwszej Społecznej Szkoły Podstawowej z języka polskiego osiągnęli średnią 70,67 proc., z matematyki - 63,08 proc., a angielskiego - 77,28 proc. Średnia z języka francuskiego wyniosła 100 proc.

Z kolei średnia uczniów z Niepublicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Razem” wyniosła: język polski - 67 proc., matematyka 64 proc., język angielski - 71 proc., język niemiecki (trzech uczniów) -53 proc.

Z dyrekcją Niepublicznej Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Chełmie nie udało się nam skontaktować.

Przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty jest warunkiem ukończenia szkoły, a jego wynik jest brany pod uwagę podczas rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej. W tym roku uczniowie wyjątkowo przystąpili do egzaminu w czerwcu, a nie w kwietniu. Było to związane z epidemią koronawirusa. Egzamin ósmoklasisty odbył się w dniach 16-18 czerwca.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklamabaner boczny
Reklama
Reklama
Reklama