Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Bank Spółdzielczy

Miasto nie rezygnuje z wiaduktu

20 mln zł - na tyle - przed trzema laty - oszacowano wstępnie koszt budowy wiaduktu na ulicy Lubelskiej. To rozwiązanie miało zapewnić sprawny przejazd nad torami i zminimalizować korki do centrum miasta. Kierowcom wciąż marzy się to rozwiązanie. Nowe władze samorządowe nie wykluczają powrotu do tej koncepcji.
Miasto nie rezygnuje z wiaduktu

Z samego rozkładu jazdy PKP wynika, iż codziennie przejazd musi być zamykany kilkanaście razy, aby przepuścić pociągi osobowe. Do tego dochodzi szereg przejazdów towarowych oraz technicznych. W efekcie poruszający się ul. Lubelską niemal kilkadziesiąt razy dziennie muszą uzbrajać się w cierpliwość, niekiedy ustawiając się w kolejce sięgającej ronda przy Kamenie. Po zachodniej stronie przejazdu jest jeszcze gorzej. Skrzyżowanie ul. Trubakowskiej ze Szpitalną to kolejne miejsce, przy którym tworzą się jedne z najdłuższych korków w mieście. Gdy ruchliwe skrzyżowanie dodatkowo obciążone zostanie pojazdami czekającymi przed szlabanem kolejowym, korki sięgają wysokości jednostki wojskowej.

Pomysł na budowę wiaduktu nad stacją Chełm-Miasto pojawił się jeszcze za kadencji prezydent Agaty Fisz. Miasto zleciło wówczas Zarządowi Dróg Miejskich wykonanie wstępnej koncepcji przebudowy uciążliwego przejazdu kolejowego na ul. Lubelskiej. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia określony został wtedy na około 20 milionów złotych.

Temat wywołali teraz sami mieszkańcy, którzy narzekają na korki na ulicy Lubelskiej. W związku z remontem K12 rzeczywiście nie ma dnia, aby na ulicy nie stał sznur samochodów.

Niestety, jak udało nam się ustalić, na tę chwilę miasto zawiesiło plany budowy wiaduktu na ulicy Lubelskiej, ze względu na brak odpowiednich programów, do których mogłoby aplikować o dofinansowanie tego kosztownego przedsięwzięcia. W planach są też inne ważne inwestycje takie jak obwodnice północna i południowa.

- Mimo to miasto stale monitoruje możliwości pozyskania zewnętrznego finansowania na tego rodzaju inwestycję, więc nie wyklucza powrotu do koncepcji budowy wiaduktu lub innej formy rozwiązania komunikacyjnego w tym miejscu - zapewnia Dominik Gil z gabinetu prezydenta.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Tadeusz 25.07.2020 17:48
Nasza ukochana nowa wladza ma miliony planow i pomyslow ktorych i tak nie zrealizuje ale bedzie sie chwalic to moze elektorat uwierzy. Gorzej bedzie jak ktos powie sprawdzam

kasia 28.07.2020 21:42
Nastepna stara maruda. Jak na razie więcej się dzieje niż za czasów Fiszowej

ogrodnik 23.07.2020 16:19
nie trzeba było budować wiaduktu na Wschodniej,nad włodawskim torem,po którym nic nie jeździ,to by wystarczyło na Lubelską.

tubylec 24.07.2020 23:24
Skoro miasto dostało dofinansowanie na remont krajowej "12" to nie może wziąć z tego nawet złotówki na cokolwiek innego. Czy to tak trudno zrozumieć?

Chełmianin 23.07.2020 00:16
Bardzo orginalne nazwisko panie Andrzeju. Ładnie nam się pan przedstawil.

ReklamaReklama Apostoł
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
KOMENTARZE
Autor komentarza: WesołyTreść komentarza: To co oferuje Szfranek nie jest jakaś rewelacją dla gminy. Niestety ale jest to jedyna szansa aby ten zalew w końcu zaczął przynosić jakieś zyski. Budowa zalewu była czystą głupotą w zasadzie pod każdym względem. Zalew w sawinie nigdy nie stanie się atrakcją turystyczną . A). Powodów jest 4 ( nie własciwa lokalizacja , niewłaściwe podłoże , zapaść demograficzna , w promieniu 30 km znajdują się inne dużo ładniejsze zbiorniki i jeziora mające zdecydowanie większy potencjał turystyczny) B). Zalew nie spełania roli zbiornika retencyjnego . Co on ma nawadniać ? Jest położony w takim miejscu że w przypadku suszy nie ma możliwości spiętrzenia wody aby nawodnić okoliczne pola . C), Wbrew propagandzie głoszonej przez osoby bez intelektu ZALEW NIE MA SZANS ABY STAĆ SIĘ MOTOREM ROZWOJU DLA SAWINA . Na chwilę obecną zalew przynosi jedynie straty. Koło wędkarskie które operyje na tym zalewie przynosi jedynie drobne kwoty potrzebne na utrzymanie infrastruktury oraz zapewnia wykonywanie prac porzadkowych. Straty jakie przynosi zalew to nie tylko zadłużenie wobec wykonawcy oraz banków które wykupiły dług w formie obligacji . To także straty wynikające z utraconego dochodu.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 23:40Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: WesołyTreść komentarza: Trzeba otwierać okna szeroko aby poczuć prawdziwą wieś. Tego telewizornia nie przekaże :DData dodania komentarza: 24.04.2024, 23:15Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: wszyscy wonTreść komentarza: skoro taki ... ... jak motyka został wiceministremData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:15Źródło komentarza: Komu od lipca dołożą do rachunków za prąd? Znamy limity zarobkówAutor komentarza: loloTreść komentarza: zakaz wyprzedzania na przejściu to dla nich obce pojęcie tak samo jak poprawne używanie kierunkowskazówData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:13Źródło komentarza: Chełm. On nie ustąpił, ona jechała za blisko. Posypały się mandatyAutor komentarza: anonimTreść komentarza: tak to jest jak młodzi nieopowiedzialni ludzie , wsiadają do maszyny której mocy i potencjału nie potrafią zrozumiećData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:04Źródło komentarza: Krasnystaw. Zderzenie dwóch aut na Rejowieckiej. Kierowca mazdy wymusił pierwszeństwo
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama