Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Bank Spółdzielczy

Poczta dostała dane chełmian

Wiadomo, które samorządy przekazały Poczcie Polskiej dane swoich mieszkańców potrzebne do wzięcia udziału w wyborach. Większość w kraju odmówiła, ale protesty na nic się zdały, bo dane przekazało Ministerstwo Cyfryzacji. Pocztowcy mają już nasz adres i pesel, choć żadne decyzje w sprawie wyborów jeszcze nie zapadły. Ustawa wprowadzająca obowiązek głosowania korespondencyjnego wciąż nie jest obowiązującym prawem. Dokument trafił do Senatu i nie zakończyła się jeszcze ścieżka legislacyjna. Przepisy te nie mają więc żadnej mocy prawnej.
Poczta dostała dane chełmian

Miasto Chełm, jako jedno z nielicznych, udostępniło poczcie rejestr wyborców. Co ciekawe, nie była to decyzja prezydenta Jakuba Banaszka, bo ten od wtorku przebywa na urlopie, ale Agnieszki Kruk, która pełni funkcję I zastępcy prezydenta miasta.

Jak poinformował nas Damian Zieliński z gabinetu prezydenta, dane zostały udostępnione "zgodnie z obowiązującym prawem".

- Decyzja, po wcześniejszej analizie prawnej, została podjęta w oparciu o pozytywną opinię przewodniczącego komisji wyborczej, prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz stanowisko wojewody lubelskiego - tłumaczy Zieliński.

Jako podstawę prawną miasto podaje art. 99 ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia, w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 9Dz. U. z 2020 r poz.695). Ponadto samorząd powołuje się na decyzję Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 kwietnia 2020 r. polecającą Poczcie Polskiej S.A. "podjęcie i realizację niezbędnych czynności zmierzających do przygotowania wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2020 r. w trybie korespondencyjnym, w szczególności poprzez przygotowanie infrastruktury oraz pozyskanie koniecznych zasobów materialnych kadrowych". Do tego Zieliński wylicza jeszcze opinie przewodniczącego PKW z dnia 23 kwietnia, prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz stanowisko wojewody lubelskiego, który dokonał oceny prawnej zasadności wniosku operatora publicznego i wskazał, iż przekazanie Poczcie Polskiej żądanych danych jest obowiązkiem prawnym samorządów.

Na 30 kwietnia do urzędu miasta wpłynęło 15 wniosków od mieszkańców Chełma, którzy nie wyrazili zgody na udostępnianie swoich danych.

Więcej na temat wyborów, w tym obszerną sondę naszych Czytelników oraz reakcji innych samorządów z naszego regionu, przeczytacie w najnowszym wydaniu Super Tygodnia, a także w wersji elektronicznej


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Czytelnik 08.05.2020 01:34
Ten, kto to zrobił powinien ponieść karę i wszelkie konsekwencje będące następstwem wykorzystania danych wrażliwych!

Ja 05.05.2020 08:30
Teraz Pani Kruk może się spodziewać pozwów od mieszkańców

chełmianin 04.05.2020 22:24
Pani Kruk bez zgody Banaszka nie zrobiłaby nic, to Banaszek wydał zgodę na przesłanie naszych danych osobowych. Przecież to jest aparatczyk partyjny.

gośc 05.05.2020 09:29
Dokładnie. Pani Kruk boi się wyjść z gabinetu, żeby przypadkiem ktoś od niej czegoś nie chciał.

NieMoj 04.05.2020 20:56
Macie swojego prezydenta na ktorego glosowaliscie.

franek 04.05.2020 20:23
Czemu narzekacie że Poczta Polska otrzymała wasze dane osobowe przecież oni już mają nasze dan osobowe od 2014r ponieważ rząd PO i PSL im przekazał w związku ze ściągalnością abonamentu RTV

Dolnięty Pierre 05.05.2020 10:43
A rozróżniasz dane adresowe od danych ze spisu wyborczego pisiorku ???? Znów wina Tuska? :D

franek 05.05.2020 21:22
Kulturalny total Dolnięty Pierre Czemu zawsze zaczynacie od obrażania .

Pola 04.05.2020 17:31
Myślałam, że żyję w demokratycznym kraju, że mam prawo decydować kto posiada moje dane osobowe. Po raz kolejny w ciągu ostatnich kilku lat stwierdzam, że w tym kraju nie czuję się bezpiecznie! Wstyd i hańba!

to jej dane? 04.05.2020 14:40
Ta Pani Kruk to powinna zostać odwołana.

gośc 05.05.2020 09:30
Dokładnie, tylko za darmo bierze pieniądze.

AntyP(L)iS 04.05.2020 12:39
Super, tak właśnie wygląda RODO i szacunek do obywateli w praktyce

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama