Urząd miasta pomaga i ostrzega

  • 26.03.2020, 07:21
  • AN
Urząd miasta pomaga i ostrzega
Ratusz poszukuje wolontariuszy, którzy będą wspierać w mieście osoby starsze i samotne. Pomoc udzielona zostanie każdej takiej osobie, jeśli skontaktuje się ona z urzędem. Ponadto wprowadzane są nowe udogodnienia dla petentów.

Urząd Miasta Chełm zachęca wszystkie pełnoletnie i zdrowie osoby o zgłaszanie się pod numery kontaktowe UM Chełm (82) 564 31 92 oraz 692 589 699, gdzie możecie zadeklarować swoją gotowość do pomocy.

- Na ten sam numer mogą zgłaszać się również osoby starsze i schorowane, które potrzebują pomocy np. w zrobieniu zakupów spożywczych. Pracownicy MOPR przeprowadzą krótki telefoniczny wywiad, na podstawie którego skierują pracowników i straż miejską - wyjaśnia ratusz.

Część seniorów, zwłaszcza osoby samotne, to podopieczni chełmskiego MOPR-u, którymi na co dzień opiekują się pracownicy i wolontariusze. Miasto monitoruje ich sytuację. Ośrodek przeprowadził wśród swoich podopiecznych wywiad dotyczący ich bieżących potrzeb i stosownie do zgłoszeń udziela wsparcia.

 

Chcesz zawiesić działalność? Nie teraz

Coraz więcej osób zgłasza się do Ewidencji Działalności Gospodarczej Urzędu Miasta Chełm, aby zawiesić funkcjonowanie firmy.

- Przykładowo w poniedziałek i wtorek przed tygodniem wpłynęły trzy wnioski o zawieszenie działalności, gdy tymczasem tylko w ten poniedziałek mieszkańcy przynieśli już siedem takich wniosków - raportuje Damian Zieliński z gabinetu prezydenta Chełma. Przedsiębiorcy najczęściej zawieszają firmy z branży handlowej i przewozu osób.

- Taki wzrost natężenia zgłoszeń jest niewskazany wobec stale rosnącego zagrożenia epidemiologicznego, a obawiamy się, że interesantów będzie więcej - mówi Zieliński. - Dlatego, w trosce o zdrowie mieszkańców i urzędników, prosimy o odłożenie składania wniosków o zawieszenie, wpis, zmianę, wznowienie, jak również trwałe zaprzestanie wykonywania działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta Chełm.

Ratusz przypomina, że zgodnie z obowiązującymi przepisami jest możliwość składania tych wniosków w terminie późniejszym, z datą wsteczną, bez konsekwencji finansowych i prawnych. Nie ma zatem konieczności natychmiastowego zgłaszania się do urzędu miasta.

- Przed wizytą w urzędzie miasta najlepiej skontaktować się z Ewidencją Działalności Gospodarczej telefonicznie pod nr 82 564 33 26 - dodaje Damian Zieliński. - Ponadto mieszkańcy posługujący się profilem zaufanym albo podpisem elektronicznym mogą też zawiesić, zarejestrować, zmienić, wznowić czy trwale zaprzestać prowadzenia działalności poprzez złożenie wniosku online bezpośrednio na stronie ministerstwa rozwoju.

 

Porady prawne na telefon lub online

Chodzi o punkty nieodpłatnej pomocy prawnej, które świadczone są na terenie miasta. Na razie do 25 marca zawieszają swoją działalność. Obsługa klientów także w przypadku bezpłatnej mediacji nie będzie świadczona. Co w zamian? Osoby, które chcą uzyskać pomoc prawną, mogą poprosić o nią telefonicznie, drogą mailową lub za pomocą komunikatora.

- W takim celu należy przesłać na adres [email protected] skan podpisanego oświadczenia z wnioskiem o potrzebie uzyskania porady - informuje ratusz. - Specjalny formularz jest do pobrania na stronie internetowej urzędu.

Bliższe informacje na temat porad prawnych na odległość pod nr tel. 698 740 865. Z porad może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatne porady i która złoży stosowne oświadczenie.

 

Co z wydziałem komunikacji?

W wydziale komunikacji nie jest prowadzona bezpośrednia obsługa interesantów. Druki i urna do pozostawienia wniosków zostały umieszczone w holu głównym magistratu przy ul. Lubelskiej 65.

- Wrzucając wniosek do urny, można umieścić na nim numer kontaktowy. Pracownicy wydziału poinformują telefonicznie o załatwieniu sprawy, a dokumenty wyślą pocztą - informuje Zieliński.

Złożenie wniosku, wraz z załącznikami, w sprawie rejestracji pojazdu (także rejestracja czasowa), jego wyrejestrowania, zgłoszenia sprzedaży pojazdu, czasowego wycofania auta z ruchu, wprowadzenia zmian do dowodu rejestracyjnego oraz wydania wtórnika takiego dokumentu, a także o wydanie prawa jazdy i w zakresie transportu drogowego jest możliwe również drogą pocztową.

Do czasu obowiązywania zarządzenia prezydent miasta nie będzie naliczał kar osobom, które nie dopełnią obowiązku zarejestrowania pojazdu w ciągu 30 dni albo obowiązku zawiadomienia urzędu o sprzedaży lub zakupie pojazdu. Na ulgę mogą liczyć tylko ci, którym 30-dniowy termin na załatwienie tych formalności upłynął nie wcześniej niż 13 marca.

Wniosek o wymianę prawa jazdy i wtórnika prawa jazdy można złożyć również za pośrednictwem ePUAP, ale przed przesłaniem go w tej formie zalecamy kontakt telefoniczny z pracownikami Wydziału Komunikacji, którzy wytłumaczą, w jaki sposób zrobić to poprawnie. Status prawa jazdy można śledzić na stronie www.info-car.pl lub telefonicznie pod numerem 82 565 39 33.

- W pozostałych sprawach również zachęcamy do kontaktu telefonicznego z urzędnikami, którzy poinformują o krokach, które powinni państwo podjąć. Wszystko po to, aby - zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia - ograniczać kontakty międzyludzkie do niezbędnego minimum - dodają pracownicy gabinetu prezydenta.

 

Opłaty czynszowe zawieszone

- Przygotowujemy w Chełmie szerszy pakiet ułatwień dla przedsiębiorców. Decyzję podjąłem po rozmowie z minister Jadwigą Emilewicz, która mnie do tego zachęciła. Przed prezydenturą blisko współpracowaliśmy - mówi prezydent Jakub Banaszek.

Samorząd zawiesił opłaty czynszowe dla przedsiębiorców, którzy w związku z zagrożeniem koronawirusem zmuszeni byli zamknąć swoje lokale. Natomiast dla tych przedsiębiorców, którzy ograniczyli swoją działalność, np. restauratorzy dostarczający posiłki tylko na wynos lub dowóz, prezydent zastosuje ulgi w czynszu. Ich wysokość będzie uzależniona od dochodów.

Zwolnienie ma obowiązywać przez 2-3 miesiące, w zależności od tego, jak rozwinie się sytuacja.

 

Tylko awarie w trybie normalnym

MPGK całkowicie wstrzymał przyjęcia interesantów. Ograniczenie dotyczy zarówno siedziby, jak i pozostałych zakładów. Obsługa klientów oraz kontakt z pracownikami spółki odbywać się będzie telefonicznie lub drogą elektroniczną. Pisma wysłane online traktowane będą tak, jak doręczone osobiście.

- Obsługa mieszkańców w zakresie usług świadczonych przez pracowników cmentarza komunalnego przy ul. Mościckiego odbywać się będzie tylko w zakresie czynności koniecznych dla obsługi pochówków - czytamy w komunikacie spółki.

Bez zmian pozostaje tylko praca ekip zajmujących się usuwaniem awarii sieci wodno – kanalizacyjnych.

W sytuacjach wyjątkowych, przy konieczności osobistego kontaktu, w celu załatwienia spraw spółka prosi o wcześniejszy kontakt telefoniczny (siedziba spółki  82 560 50 60 lub 82 563 14 61, BOK 82 563 14 61 wew. 241 lub 258, cmentarz komunalny 82 565 37 59 lub 514 779 443,  ZOM/PSZOK 82 565 60 05 lub 82 565 44 93, oczyszczalnia 606 479 336, laboratorium 82 564 06 09 lub 668 926 364, ZPOK w Srebrzyszczu 690 129 151) lub e-mailowy [email protected]

AN

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu jest jest Grupa Wydawnicza SŁOWO sp. z o.o., ul. Domaniewska 17/19 lok. 133, 02-672 Warszawa.
Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe