Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Reklama MAREX

Rozpoczyna się remont krajówki

Chełmianie z niepokojem oczekiwali rozpoczęcia prac remontowych na ulicy Rejowieckiej. - Porozumienie podpisane, a robotników nie widać, co się dzieje? - dopytywali, dzwoniąc do redakcji. Mamy dobrą wiadomość – we wtorek robotników powinnyśmy już zobaczyć na ul. Wschodniej.
Rozpoczyna się remont krajówki

Plan przebudowy krajowej "dwunastki" zakłada 13 etapów prac. Roboty rozpoczną się 3 marca od ulicy Wschodniej. Po tygodniu drogowcy planują wejść na ul. Rejowiecką.

Jak poinformował nas Dominik Gil z gabinetu prezydenta Chełma, w pierwszej kolejności zmiany w organizacji ruchu obejmą kilkusetmetrowy odcinek ulicy Wschodniej, od granicy miasta w kierunku centrum. Wprowadzony zostanie tam ruch naprzemienny, sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej. - Rozpoczynany niemal równolegle II etap inwestycji - to przebudowa ulicy Rejowieckiej na odcinku od ul. Szpitalnej do ronda im. R. Dmowskiego. Projekt zmiany organizacji na czas budowy przewiduje całkowite zamknięcie dla ruchu najpierw północnej, a później południowej strony ulicy. Utrudnienia na tym etapie mogą potrwać do końca roku.

W kolejnych tygodniach prace powinny objąć stary przebieg ulicy Okszowskiej, na wysokości wiaduktu oraz rondo ZWiN i obręb mostu na Uherce.

Jednocześnie na całym przebudowywanym odcinku Drogi Krajowej nr 12 należy się spodziewać lokalnych, krótkotrwałych utrudnień związanych z różnymi pracami w pasie drogowym.

– Miasto czeka złożone przedsięwzięcie logistyczne. By minimalizować utrudnienia, wykonawca dopuszcza wprowadzanie ruchu na poszczególnych etapach przed ułożeniem wierzchniej warstwy asfaltu. Niemniej musimy pamiętać, że przez najbliższe 20 miesięcy DK12 będzie jednym placem budowy. Dlatego apelujemy do kierowców i mieszkańców o ostrożność, cierpliwość i wyrozumiałość – mówi Ewa Budzyńska-Sawa, dyrektor Departamentu Inwestycji i Rozwoju.

Harmonogram kolejnych etapów prac:

E1: ruch wahadłowy (sygnalizacja świetlna) – 3 marca - termin wprowadzenia pierwszego wahadła, kolejne sukcesywnie;

E2a: po 10 marca - ruch dwukierunkowy po części południowej pierwszego odcinka ul. Rejowieckiej;

E2b: ruch dwukierunkowy po części północnej pierwszego odc. ul. Rejowieckiej – termin wprowadzenia uzależniony od zakończenia etapu E2a;

E3: ruch ograniczony wyłącznie do posesji i punktów usługowych – termin wprowadzenia początek kwietnia;

E4a: 24 marca - zwężenie w obszarze ronda ZWiN i Uherki, ruch dwukierunkowy;

E4b: zwężenia w obszarze ronda ZWiN i Uherki, ruch dwukierunkowy – termin wprowadzenia po zakończeniu etapu E4a;

Pozostałe etapy będą uzależnione od postępu prac:

E5: zamknięcie dla ruchu na przebudowywanym odcinku Al. Przyjaźni, objazd przez drogę dojazdową do Castoramy (Rejowiecka), w Okszowską; utrzymanie dojazdu do posesji oraz dla pojazdów obsługujących punkty usługowo-handlowe;

E6: zamknięcie odcinka dla ruchu, objazd przez Al. Przyjaźni, dodatkową jezdnię L07, Okszowską, Chemiczną do Rampy Brzeskiej; utrzymanie ruchu dla straży pożarnej przy ul. Rampa Brzeska, utrzymanie dojazdu do posesji oraz punktów usługowo-handlowych;

E7: zamknięcie odcinka dla ruchu; objazd jak dla tranzytu, od ronda ZWiN przez al. Armii Krajowej, al. Żołnierzy I AWP, ul. Hrubieszowską, Litewską, Przemysłową, Kolejową do Przejazdu Kowelskiego; utrzymanie ruchu dla straży pożarnej, utrzymanie dojazdu do posesji oraz punktów usługowo-handlowych;

E8a: ruch dwukierunkowy po części południowej drugiego odc. ul. Rejowieckiej;

E8b: ruch dwukierunkowy po części północnej drugiego odc. ul. Rejowieckiej;

E9a: objazd do ul. Szpitalnej (cz. północna) przez ul. Kochanowskiego, Skłodowskiej, Piaskową, Kraszewskiego; pojazdy dostawcze przez Wygon;

E9b: objazd do ul. Szpitalnej (cz. południowa) przez ul. Rejowiecką, rondo ZWiN, al. Armii Krajowej, Lubelską;

E10a: zwężenia na przebudowywanym odcinku;

E10b: zwężenia na przebudowywanym odcinku;

E11a: skierowanie ruchu południową częścią ronda ZWiN;

E11b: zamknięcie ruchu na odcinku Zielna do ronda ZWiN;

E12a: skierowanie ruchu na część ronda, brak przejezdności na niektórych kierunkach, wskazane objazdy dla poszczególnych kierunków, brak wjazdu w ul. Lubelską;

E12b: skierowanie ruchu na część ronda, brak przejezdności na niektórych kierunkach, wskazane objazdy dla poszczególnych kierunków, brak wjazdu w ul. Lubelską;

E13a: ruch dwukierunkowy po części południowej ul. Podgórze;

E13b: ruch dwukierunkowy po części północnej ul. Podgórze.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Polka 03.03.2020 23:00
Z takim rozumowaniem to nigdy nie będzie odpowiedniej pory na zmiany bo zawsze będą one odbierane pod kontem politycznym

Polak 03.03.2020 08:45
Niema czym się chwalić wiadomo wybory w maju to idzie robota tylko czego tak późno

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Mieszkaniec Dyrekcji DolnejTreść komentarza: Przecież Ceramiczna i Szpitalna były nie tak dawno robione!!!W Chełmie są też inne ulice ,na których czas się zatrzymał w latach 70 czy 80 XX wieku(np.Wołyńska ,Chomentowskiego ,Kilińskiego i wiele innych)Data dodania komentarza: 25.04.2024, 14:20Źródło komentarza: Chełm. Drogowcy zaczęli pracę - są utrudnienia!Autor komentarza: TomcioTreść komentarza: W końcu to ruszyłoData dodania komentarza: 25.04.2024, 13:41Źródło komentarza: Chełm. Drogowcy zaczęli pracę - są utrudnienia!Autor komentarza: WesołyTreść komentarza: To co oferuje Szfranek nie jest jakaś rewelacją dla gminy. Niestety ale jest to jedyna szansa aby ten zalew w końcu zaczął przynosić jakieś zyski. Budowa zalewu była czystą głupotą w zasadzie pod każdym względem. Zalew w sawinie nigdy nie stanie się atrakcją turystyczną . A). Powodów jest 4 ( nie własciwa lokalizacja , niewłaściwe podłoże , zapaść demograficzna , w promieniu 30 km znajdują się inne dużo ładniejsze zbiorniki i jeziora mające zdecydowanie większy potencjał turystyczny) B). Zalew nie spełania roli zbiornika retencyjnego . Co on ma nawadniać ? Jest położony w takim miejscu że w przypadku suszy nie ma możliwości spiętrzenia wody aby nawodnić okoliczne pola . C), Wbrew propagandzie głoszonej przez osoby bez intelektu ZALEW NIE MA SZANS ABY STAĆ SIĘ MOTOREM ROZWOJU DLA SAWINA . Na chwilę obecną zalew przynosi jedynie straty. Koło wędkarskie które operyje na tym zalewie przynosi jedynie drobne kwoty potrzebne na utrzymanie infrastruktury oraz zapewnia wykonywanie prac porzadkowych. Straty jakie przynosi zalew to nie tylko zadłużenie wobec wykonawcy oraz banków które wykupiły dług w formie obligacji . To także straty wynikające z utraconego dochodu.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 23:40Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: WesołyTreść komentarza: Trzeba otwierać okna szeroko aby poczuć prawdziwą wieś. Tego telewizornia nie przekaże :DData dodania komentarza: 24.04.2024, 23:15Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: wszyscy wonTreść komentarza: skoro taki ... ... jak motyka został wiceministremData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:15Źródło komentarza: Komu od lipca dołożą do rachunków za prąd? Znamy limity zarobków
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama