Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Stachniuk Optyk

Przeważają "przejścia śmierci"

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad skontrolowała przejścia dla pieszych na drogach krajowych. Wyniki nie napawają optymizmem, ponieważ wiele takich miejsc wymaga modernizacji pod kątem poprawy bezpieczeństwa. Zwłaszcza tych, które są wyposażone w sygnalizację świetlną.
Przeważają "przejścia śmierci"

GDDKiA weryfikowała blisko 700 przejść na drogach krajowych, na których dochodziło do najpoważniejszych zdarzeń. Podczas kontroli były sprawdzane m.in. właściwa lokalizacja i geometria, widoczność w różnych porach doby, prawidłowe oznakowanie pionowe i poziome, stan nawierzchni oraz samego przejścia i odpowiednie doświetlenie pasów. Przejścia oceniono w skali od 0 do 5. Najniższą notę dostało 9 proc. skontrolowanych miejsc, gdzie ryzyko śmiertelnego zdarzenia jest bardzo wysokie. Tylko na co trzecim przejściu z kolei stwierdzono, że ryzyko poważnego wypadku jest niskie.

Jakie nieprawidłowości stwierdziła GDDKiA? W 70 proc. miejsc brakowało (lub były uszkodzone) specjalnych płytek, które informują osoby niewidome i słabowidzące o wejściu na jezdnię. Co czwarte przejście natomiast nie posiada właściwego oznakowania poziomego, zaś co piąte wymaga zastosowania rozwiązań redukujących prędkość, np. w postaci progów zwalniających. W 16 proc. przypadków GDDKiA uznało, że konieczne jest zwiększenie ochrony pieszych oczekujących na wejście na pasy. Jak wynika z raportu, paradoksalnie bardziej niebezpieczne są przejścia przez drogi dwujezdniowe, czyli oddzielone tzw. wysepką. Kierowcy dojeżdżają do nich z dużą prędkością i z przekonaniem, że pieszy najpierw zatrzyma się właśnie nie niej, zanim zacznie iść dalej. Największym problemem w kontrolowanych miejscach okazało się jednak nieodpowiednie doświetlenie, ponieważ stwierdzono je w 97 proc. przypadków.

GDDKiA zaznacza, że modernizacja przejść jest konieczna dla zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce tym samym zaangażować lokalne samorządy w prace związane z poprawą tych statystyk. Szczególnie że znajdujemy się w czołówce krajów Unii Europejskiej pod kątem śmiertelnych potrąceń pieszych w miejscach, gdzie mogą przejść przez ulicę zgodnie z przepisami. Tylko w tym roku na polskich drogach zginęło w ten sposób ponad 100 osób.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: WesołyTreść komentarza: To co oferuje Szfranek nie jest jakaś rewelacją dla gminy. Niestety ale jest to jedyna szansa aby ten zalew w końcu zaczął przynosić jakieś zyski. Budowa zalewu była czystą głupotą w zasadzie pod każdym względem. Zalew w sawinie nigdy nie stanie się atrakcją turystyczną . A). Powodów jest 4 ( nie własciwa lokalizacja , niewłaściwe podłoże , zapaść demograficzna , w promieniu 30 km znajdują się inne dużo ładniejsze zbiorniki i jeziora mające zdecydowanie większy potencjał turystyczny) B). Zalew nie spełania roli zbiornika retencyjnego . Co on ma nawadniać ? Jest położony w takim miejscu że w przypadku suszy nie ma możliwości spiętrzenia wody aby nawodnić okoliczne pola . C), Wbrew propagandzie głoszonej przez osoby bez intelektu ZALEW NIE MA SZANS ABY STAĆ SIĘ MOTOREM ROZWOJU DLA SAWINA . Na chwilę obecną zalew przynosi jedynie straty. Koło wędkarskie które operyje na tym zalewie przynosi jedynie drobne kwoty potrzebne na utrzymanie infrastruktury oraz zapewnia wykonywanie prac porzadkowych. Straty jakie przynosi zalew to nie tylko zadłużenie wobec wykonawcy oraz banków które wykupiły dług w formie obligacji . To także straty wynikające z utraconego dochodu.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 23:40Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: WesołyTreść komentarza: Trzeba otwierać okna szeroko aby poczuć prawdziwą wieś. Tego telewizornia nie przekaże :DData dodania komentarza: 24.04.2024, 23:15Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: wszyscy wonTreść komentarza: skoro taki ... ... jak motyka został wiceministremData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:15Źródło komentarza: Komu od lipca dołożą do rachunków za prąd? Znamy limity zarobkówAutor komentarza: loloTreść komentarza: zakaz wyprzedzania na przejściu to dla nich obce pojęcie tak samo jak poprawne używanie kierunkowskazówData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:13Źródło komentarza: Chełm. On nie ustąpił, ona jechała za blisko. Posypały się mandatyAutor komentarza: anonimTreść komentarza: tak to jest jak młodzi nieopowiedzialni ludzie , wsiadają do maszyny której mocy i potencjału nie potrafią zrozumiećData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:04Źródło komentarza: Krasnystaw. Zderzenie dwóch aut na Rejowieckiej. Kierowca mazdy wymusił pierwszeństwo
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama