Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Baner reklamowy - firmy Północ Nieruchomości
Reklama Twój Agent Ubepieczenia

Mieszkańcy osiedla nie chcą obwodnicy

Do naszej redakcji zgłosili się mieszkańcy, którzy są przeciwni budowie obwodnicy południowej. Po czyjej stronie staną władze miasta? Czy inwestycja ma szansę realizacji?
Mieszkańcy osiedla nie chcą obwodnicy

Mirosław Czech jest pełnomocnikiem prezydenta Jakub Banaszka do spraw dróg w mieście. W związku z pełnioną funkcją opracował koncepcję budowy obwodnicy południowej. Radny podzielił inwestycję na dwa zadania. Pierwsze obejmuje odcinek od ul. 15 sierpnia przez most na Uherce, przejazd PKP nad ul. Trubakowską i Piwną, aż do rejonu amfiteatru w Kumowej Dolinie. Orientacyjny koszt budowy tego odcinka obwodnicy to 64 mln 950 tys. zł. Drugie zadanie obejmuje odcinek od ul. 15 Sierpnia do skrzyżowania z ul. Hrubieszowską. Sęk w tym, że najwyraźniej koncepcja puszczenia ruchu przez osiedle domków jednorodzinnych nie podoba się mieszkańcom m.in. ulicy Pszennej.

 - Jeżeli ta droga powstanie, przetnie osiedle, stworzy problemy, takie jak: hałas, zanieczyszczenie powietrza, oraz zniszczy urokliwe dorzecze Uherki. W tym miejscu występuje licznie ptactwo: kaczki, bażanty - prezentują swoje argumenty mieszkańcy.

Jeden z mieszkańców zapewnia, że jest zwolennikiem wyprowadzania ruchu samochodowego z miast, a nie budowania w ich centrach dwupasmowych magistral tranzytowych. Tak robi się np. w Londynie, Amsterdamie, a w krajowych warunkach np. w Jaworznie.

- Jestem zwolennikiem koncepcji wprowadzania w miastach tras jednokierunkowych. Na przykład jednokierunkowego ruchu na ulicach: Popiełuszki, Sybiraków, Reformackiej, Lwowskiej i innych. Jestem za nowoczesnym podejściem do ruchu samochodowego w mieście oraz koncepcji wyprowadzania samochodów z miasta. Jakie nowoczesne państwo czy miasto, wprowadza ruch samochodowy, zwłaszcza tranzytowy, do centrów miast, w takiej formie, jaką chce zaproponować pan radny Czech? - pyta mężczyzna. - Jest to koncepcja XIX czy XX-wieczna! Obecnie trend jest taki, aby wyprowadzać ruch tranzytowy z miast. Tak robi Lublin, Warszawa, Tomaszów Lubelski, Zamość i inne szanujące się miasta. 

Nasz rozmówca zauważa, że jeśli już buduje się obwodnice w obszarach zurbanizowanych, robi się to zwykle pod ziemią (tunel pod Ursynowem), bądź w postaci wiaduktu, który dodatkowo byłby uszczelniony półtunelami akustycznymi tak, jak w Warszawie na Trasie Toruńskiej.

- Nie wyobrażam sobie, aby wyglądało to tak, jak obecnie przy ul. Rejowieckiej, gdzie ruch samochodowy jest uciążliwy, a przejeżdżające tiry hałasują i wydzielają szkodliwe spaliny - dodaje.

Mieszkańcy z Pszennej nie przyjmują też do wiadomości argumentu, że obwodnica służyłaby mieszkańcom i turystom. Według nich trasa ta byłaby używana przede wszystkim przez tranzyt, tiry, przeładowane samochody ciężarowe ciągnące w kierunku przejścia granicznego: Hrebenne czy Korczowa.

Analiza budowy obwodnicy południowej jest zawarta w raporcie Chełmskie Drogi i Zamierzenia 2018-2023 z dnia 28 grudnia 2018 r., który opracował radny Mirosław Czech. Na interpelację radnego w tej sprawie prezydent Jakub Banaszek odpowiedział, że podziela wniosek radnego o rozbudowie systemu komunikacyjnego miasta i dołoży wszelkich starań, aby pozyskać na to zadanie środki zewnętrzne.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
gg 02.03.2020 00:44
No pewnie lepiej niech jadą Hrubieszowską, wyprowadź się do Sobiboru pajacu.

TIR 29.01.2020 06:51
Ciężarówki do Hrebennego i Korczowej przez Chełm? Co za bzdura!

ty 25.01.2020 09:24
Niech buduja, jestem za !

gość 21.01.2020 22:58
dokładnie niech budują musimy mnieć te obwodnice niech zobaczą jak to jest jak tiry jeżdżą pod oknami jak mi na Litewskiej tyle lat się meczymy teraz czas to rozdzielić na innch

wojtek 21.01.2020 20:57
jaka to obwodnica? przecież to zwykła główna droga miejska... ot. kolejne obiecanki. proszę spojrzeć lepiej na plan zagospodarowania przestrzennego w okolice wyszynskiego/batorego. ktos zwrócił uwagę, że w miejscu gdzie jest stadiom można budować bloki mieszkalne? (Tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej Uchwała Nr XX/225/16 z dnia 2016-09-12 w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Chełm dla obszaru w rejonie ulicy Batorego) czy problem powstanie dopiero jak deweloper postawi tam bloki mieszkalne i zniszczy stadion i całą górkę?

mieszkaniec 21.01.2020 20:47
W końcu! kiedy kupowałem działkę na pszennej 25 lat temu były plany tej drogi dwupasmowej i były nawet konsultacje gdzie zrobić na nią wjazdy z osiedla. Mam nadzieję, że to nie obietnice które słyszę od ćwierć wieku tylko w końcu powstanie przedłużenie dwupasmówki zarówno w stronę osiedla zachód jak i wylotówka na hrubieszów. medialnie nazywaja ja obwodnica i juz jest problem... ale przeciez taka sama obwodnice mamy w centrum - cala armii krajowej i awp to przeciez tez "obwodnica" która kończy się na rondzie przy komendzie policji :D https://umchelm.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/Plan.pdf

FACET 21.01.2020 20:10
TO NIE BĘDZIE OBWODNICA TYLKO DROGA TRANZYTOWA PRZEZ MIASTO OBWODNICE PROWADZI SIĘ POZA MIASTEM .NA PEWNO MIESZKAŃCY OSIEDLI NIE ZGODZĄ SIĘ NA TAKIE COŚ.

lolo 21.01.2020 17:31
No tak, jak postawią jeden most więcej to od razu całe ptactwo i inna zwierzyna znad Uherki padnie. Argumenty totalnie bez sensu. Niech obiecują! Może akurat zrobią.

Też miejscowy 21.01.2020 16:19
Ta obwodnica tak powstanie, jak prawdziwe są słowa sasina, że nie będzie podwyżek prądu, humor dnia. Rysunki są tanie, a dzieci mają ferie, więc im podrzucaj takie rysuneczki, bo i tak ciemny lud to kupi.

miejscowy 21.01.2020 10:33
Dokładnie tak. Miejscowy plan przestrzenny zawiera wydzielony teren pod obwodnicę. Każdy kto w tej okolicy budował dom powinien mieć świadomość, że wcześniej, czy później obwodnica powstanie. Dziś ma pretensję do garbatego, że ten ma proste dzieci. Typowy Polski brak pomyślunku. Ot taki pisowyborca.

Kazimierz 21.01.2020 09:48
Od dawna droga ta jest po to aby połączyć ją z obwodnicą. Wiem to ja i wszyscy normalnie myślący mieszkańcy w Chełmie. Dlatego tam się nie budowaliśmy. Działki były tanie.Swego czasu stał tam nawet znak z informacją o przeznaczeniu działek itp..

yhy 21.01.2020 08:30
Przecież wiedzieli, że przy Pszennnej jest zostawiona rezerwa terenowa - działka - pod "obwodnicę". Działkę widać jak nic. Inna sprawa, że nie będzie to typowa obwodnica, a jedynie nowa trasa udrażniająca ruch w mieście.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama