Dlaczego regionalne pozycjonowanie stron internetowych jest ważne dla współczesnego biznesu?
Aby dokładnie zrozumieć sens lokalnego pozycjonowania stron, warto na chwilę wcielić się w rolę Klienta. Szukasz dobrej restauracji w mieście, warsztatu samochodowego czy salonu fryzjerskiego? Wpisujesz interesującą Cię frazę w okno wyszukiwarki Google i bardzo często wybierasz pozycję spełniającą warunki idealnego kompromisu – blisko, tanio i dobrze. Amerykański gigant już kilka lat temu stworzył specjalny mechanizm ułatwiający odnajdywanie usług w najbliższej okolicy. To bardzo wygodne rozwiązanie, z którego korzysta coraz więcej osób. Według najnowszych badań, nawet do 80% globalnego wyszukiwania zawiera frazę lokalizacyjną. Prowadzisz biznes w dużym mieście, takim jak chociażby Poznań? Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że konkurencja tylko czeka na Twoje potknięcie, a za takie uważa się zrezygnowanie z jakichkolwiek działań marketingowych. Inwestując swoje pieniądze w lokalne pozycjonowanie stron internetowych masz pewność, że prowadzone przez Ciebie przedsiębiorstwo w końcu zacznie odgrywać ważną rolę w wynikach wyszukiwania Google. Zaznaczenie obecności w ścisłej czołówce takiego zestawienia przyniesie Ci wiele korzyści, a jedną z nich jest zwiększenie liczby osób odwiedzających domenę.
Jak działa lokalne pozycjonowanie? Zobacz kulisy walki o uznanie regionalnego Klienta
Współczesna wyszukiwarka Google to niezwykle inteligentne narzędzie samodzielnie wskazujące Twoją dokładną lokalizację. Dzięki temu każde wyniki są spersonalizowane pod konkretne miasto. To jednak nie wszystko. Doświadczone agencje SEO, takie jak chociażby AFTERWEB, od wielu lat specjalizują się w pozycjonowaniu regionalnym. Od strony technicznej nie różni się ono w dużym stopniu od tradycyjnego SEO. Eksperci wyszukują słowa kluczowe charakteryzujące się sporym potencjałem i dodają do nich człon geolokalizacyjny, którym jest nazwa wybranego przez Ciebie miasta. W efekcie pierwsza strona listy SERP przechodzi zauważalną metamorfozę, a na jej szczycie znajdują się przedsiębiorstwa inwestujące w walkę o względy lokalnego interesanta. Co ciekawe, Google pokazuje dokładny dystans do wybranej firmy, a w zdecydowanej większości przypadków najpopularniejsza wyszukiwarka umożliwia także wyznaczenie najkrótszej trasy.
Napisz komentarz
Komentarze