Centrum będzie się mieścić w budynku Chełmskiej Biblioteki Publicznej. Polski Fundusz Rozwoju wynajmie część pomieszczeń i dostosuje do swoich potrzeb. Otwarcie nowego centrum związane jest z kolejnym etapem wprowadzania programu Pracowniczych Planów Kapitałowych, którego fundusz jest koordynatorem. Od 2020 roku PPK - program prywatnego, pracowniczego oszczędzania na cele emerytalne obejmie kolejne dziesiątki tysięcy pracodawców i w sumie ponad 11 mln pracowników. Centrum doradztwa ma dać im wysokiej jakości merytoryczną i praktyczną pomoc we wprowadzaniu PPK. Infolinia PPK działa w tej chwili pod numerem 800 775 77. Centrum będzie także wspierać działania i projekty prowadzone przez spółki z Grupy PFR.
- Wybierając lokalizację dla naszego centrum doradztwa, braliśmy pod uwagę szereg czynników, takich jak: potencjał wykwalifikowanych pracowników oraz otwartość lokalnych władz na współpracę z inwestorami. Chełm okazał się najlepszy spośród kilku ośrodków, które braliśmy pod uwagę – stwierdził Paweł Borys, prezes PFR.
O korzyściach dla miasta mówił na spotkaniu z prezesem prezydent Jakub Banaszek. - Podniesienie prestiżu miasta, poprawa sytuacji na rynku pracy oraz argument do zatrzymania młodych, wykształconych ludzi w Chełmie. Inwestycja wpisuje się w ideę deglomeracji, która jest jednym z priorytetów mojej polityki - wyjaśnił.
Pomimo tego, że Chełm ma kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców, lokalizację przy międzynarodowych szlakach transportowych i granicy Unii Europejskiej oraz uczelnię kształcącą na atrakcyjnych kierunkach, boryka się z problemami. Są to głównie bezrobocie, niewiele nowych inwestycji oraz emigracja zarobkowa, które wynikają m.in. z utracenia statusu miasta wojewódzkiego. Zdaniem prezydenta inwestycje takie, jak ta ogłoszona przez PFR, przyczynią się do rozwoju miasta, poprawy sytuacji na rynku pracy, a także realizacji założeń zapisanych w "Strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju".
Zadaniem osób zatrudnionych w centrum obsługi klienta PFR będzie kompleksowa obsługa telefoniczna klientów w zakresie udzielania informacji, aktualizacji danych teleadresowych, przyjmowania reklamacji, umawianie na konferencje, szkolenia otwarte czy badania rynku, a także obsługa korespondencji poprzez e-mail, formularz www lub czat.
Rekrutacja do centrum doradztwa rozpocznie się na początku przyszłego roku.
Napisz komentarz
Komentarze