Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Stachniuk Optyk

Krasnystaw: III Wyścig na Ściernisko o Puchar Upalonego Tłoka

W dniach 8 - 11 sierpnia bieżącego roku odbyła się III edycja imprezy organizowanej przez grupę motocyklową Moto Kat Team Krasnystaw, czyli liczący 115 km rajd po terenie kilku gmin powiatu Krasnostawskiego oraz wyścigi na oznaczonym ściernisku. W imprezie uczestniczyło ponad 30 osób.
Krasnystaw: III Wyścig na Ściernisko o Puchar Upalonego Tłoka

Zawodnicy mieli za zadanie przejechać w jak najkrótszym czasie trasę według zaznaczonych na mapie wskazówek. Mapa obrazowała tylko część trasy, oznaczono jedynie skrzyżowania. Zawodnik musiał odczytać i zrozumieć legendę, aby móc poruszać się po wyznaczonym szlaku. Uczestnicy zmagali się z ciężkim terenem: błoto, kurz, kamienie, zarośla, ale podziwiali też piękne krajobrazy powiatu krasnostawskiego, czyli głębokie wąwozy, malownicze poszatkowane miedzami pola, lasy i łąki.

- Uczestnicy podczas trasy zdobywali punkty kontrolne i wykonywali określone na nich zadania, takie jak: odnalezienie i przybicie pieczęci na mapie w miejscu PKPu, spisanie narodowości poległych żołnierzy na cmentarzu z czasów I wojny światowej, postawienia krzyża, odnalezienie pomnika przyrody i określenia gatunku drzewa - mówią organizatorzy, Konrad Gawron i Norbert Szczepanik. - Trud trasy jednoczył i mobilizował do wzajemnej pomocy podczas awarii i upadków. Nikomu nie przeszkadzały rzeki potu, chodziło o pełny power. To jest to co tygryski lubią najbardziej.

Maszyny zawodników to głównie motocykle radzieckie z wózkami bocznymi: K 750, Dniepr czy Ural, były też inne m. in. WSK i CZ. Rajd w ostateczności przejechało dwie załogi, w tym jedna na holu. Rajd wystartował o godz. 10.00, a ostatni zawodnik dotarł do mety zaliczając wszystkie punkty kontrolne o godz. 16.00.

Kolejnym wyzwaniem był podzielony na klasy pojemnościowe wyścig na ściernisku. Klasa WSK 125 oraz klasa Sidecar CCCP. By zwyciężyć, na oznaczonym torze w ciągu 5 minut trzeba było pokonać jak najwięcej okrążeń. Ciekawym elementem były ponadto wyścigi równoległe na 1/4 mili. Zawodnicy wypuszczani byli przez „drzewko drag race”, które wspólnymi siłami własnoręcznie zbudowali organizatorzy imprezy. Drzewko w kolejności załączając automatycznie lampy, które przełączając się od światła czerwonego, poprzez żółte, kończąc na zielonym, wypuszczało zawodników. Oprócz konkurencji związanych z jazdą na motocyklach, odbyły się również konkurencje sprawnościowe, takie jak wkładanie wału korbowego do bloku silnika Urala, co wymaga nieco zręczności i sprytu. Wszyscy uczestnicy którzy zajęli pierwsze trzy miejsca zdobyli własnoręcznie zrobione przez organizatorów puchary, które wykonane były ze starych zużytych części motocyklowych.

Wyniki III Wyścigu na Ściernisku o Puchar Upalonego Tłoka przedstawiają się następująco.
Najlepszy kating z detonacją:
1. Russian Boxer Dnepa R100 - przekręcony silnik, kolizja z zaworami.
2. Michał Maciejewski Dniepr R100 - wypalone sprzęgło, tarcze rozerwane.
Najdłuższa trasa przebyta na kołach:
1. Szymon Gepard (Dniepr) - 430km.
Rajd o Puchar Upalonego Tłoka:
1. Maciej Furtak (Dniepr)
2. Hubert Huk (K 750).
3. Janusz Woźniak (K 750).
Wyścig po torze w klasie 125ccm:
1. Mateusz Brzyszko (WSK).
2. Marcin Wrona (WSK Perł).a 
3. Adam Gęborys (WSK Bąk).
Wyścig po torze w klasie sidecar CCCP:
1. Tomasz Dziura (Dniepr).
2. Sebastian Wawrzusiszyn (Dniepr).
3. Emil Magdziarz (Dniepr).
Wyścig drag race 1/4 mili w klasie 125ccm:
1. Mateusz Brzyszko 20:14.
2. Marcin Wrona 23:05.
Wyścig drag race 1/4 mili w klasie sidecar CCCP:
1. Sebastian Wawrzusiszyn 18:67.
2. Andrzej Gęborys 19:20.
3. Janusz Woźniak 20:58.
Wyścig drag race 1/4 mili w klasie sidecar BMW:
1. Maciej Furtak 15:16.
2. Konrad Gawron 15:90.
Wkładanie wału do bloku Urala na czas:
1. Michał Maciejewski 13:10.
2. Sławomir Świrszcz 14:04.
3. Angelika Magdziarz 24:89.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama