- Nie mam pretensji do gminy. Niech sobie ścieżka będzie. Mam pretensje do projektanta, który chyba nie był w terenie i nie widział, jak to wygląda - żali się jeden z mieszkańców Kolonii Żółtańce. Jego zdaniem, aby nie było kolizji ścieżki z ogrodzeniami i rowami, można było budować ją tuż przy asfalcie. - Czy pas zieleni pomiędzy był naprawdę konieczny? - docieka.
- Ja tę drogę budowałem kiedyś w czynie społecznym. Potem w latach 80. było scalenie. Zabrano mi część działki pod drogi z jednej i z drugiej strony, i nikt nie dał odszkodowania - dodaje mężczyzna.
Nowo budowana ścieżka rowerowa powstała tuż przy siatce ogradzającej jego posesję. Słupki się wygięły, a ziemia przesypała na drugą stronę. Właściciel posesji musiał pozwolić na wycięcie drzewek owocowych, które tam rosły.
Podobnych problemów przy budowie ścieżki jest sporo. Domy w Kolonii Żółtańce stoją blisko siebie. Z jednej strony jest chodnik, po drugiej stronie niektórzy mają wykopane rowy melioracyjne.
- Nie wchodzimy z budową na grunty prywatne. W pasie drogowym stoją ogrodzenia, rosną świerki i brzozy. Ścieżka rowerowa miejscami biegnie w odległości nawet dwóch do trzech metrów od granicy działki - wyjaśnia wicewójt Lucjan Piotrowski. - Rozmawiamy o problemach i na bieżąco je rozwiązujemy. Powoli posuwamy się do przodu - dodaje.
Na granicy ścieżki są co najmniej dwa ogrodzenia, w tym jedno betonowe. W jej pobliżu rosną świerki, które należało podciąć, by nie przeszkadzały w przyszłości rowerzystom. Trwają też rozmowy dotyczące odwodnienia terenu.
- Niektórzy pytają, czemu ścieżka budowana jest po tej stronie ulicy, a nie po drugiej. Z drugiej strony w gruncie jest uzbrojenie - dodaje wicewójt.
Zdaniem wielu mieszkańców dobrze, że ta inwestycja powstaje, bo w terenie tak gęsto zabudowanym jest wielu pieszych i rowerzystów. Jej nawierzchnia będzie asfaltowa. Ścieżka budowana jest w ramach projektu realizowanego w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym. Jest dofinansowana przez Regionalny Program Operacyjny. W sumie na terenie gminy ma powstać ponad 6 kilometrów tras rowerowych.
Napisz komentarz
Komentarze