Oznacza to, że opracowywana jest dokumentacja dla całego odcinka drogi ekspresowej S12 od Piask koło Lublina do granicy z Ukrainą w Dorohusku o długości 75 km. Wykonawca obu umów, firma TPF, będzie miała 23 miesiące na realizację. Łączny koszt opracowania dokumentacji, ustalającej ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji, oraz przeprowadzone rozpoznanie podłoża gruntowego to blisko 9,7 mln zł. Projektanci przygotują analizy i prognozy ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także wszelkiego rodzaju opracowania geologiczne i hydrologiczne.
Wyniki ich pracy posłużą również do opracowania dokumentacji przetargowej na wyłonienie wykonawcy inwestycji w trybie projektuj i buduj.
- Chełm dawno powinien być miastem, które korzysta z tego, że przejeżdża obok niego 50% wszystkich towarów, które kierowane są na wschód, nie tylko na Ukrainę. Jednak z tego potencjału nie korzystał z uwagi na brak infrastruktury. To, co się dzisiaj dzieje, czyli podpisanie umowy na S12 wraz z nowoczesnym terminalem dla ciężarówek w Dorohusku, pozwoli mieszkańcom Chełma żyć na bardzo wysokim poziomie – powiedział na spotkaniu wojewoda Przemysław Czarnek.
Obiecanki dla Chełmianki. Na jakie fundusze może liczyć miejski klub piłkarski? [CZYTAJ]
Przebieg przyszłej drogi ekspresowej S12 od Piask do Dorohuska jest już ustalony decyzją środowiskową i nie ulegnie zmianie. Projektanci przygotują propozycje rozwiązań obsługi ruchu lokalnego, dojazdów do pól i posesji. Rozwiązana te zostaną przedstawione mieszkańcom podczas spotkań informacyjnych. Będzie to ostatni moment na zgłaszanie ewentualnych uwag do projektu.
Umowa na koncepcję programowa S12 podpisana została w obecności wicemarszałek Sejmu RP Beaty Mazurek, ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz wojewody lubelskiego Przemysława Czarnka i prezydenta Chełma Jakub Banaszka.
Napisz komentarz
Komentarze