Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Baner reklamowy - firmy Północ Nieruchomości
Reklama Twój Agent Ubepieczenia

Ekspresówka coraz bliżej | Super Tydzień

Oferty złożone przez firmę TPF sp. z o.o. okazały się najkorzystniejsze w przetargu na opracowanie koncepcji programowej dla dwóch części przyszłej S12 pomiędzy Piaskami a granicą z Ukrainą w Dorohusku. Łączny koszt opracowania dokumentacji wyceniono na prawie 9,7 mln zł.
Ekspresówka coraz bliżej | Super Tydzień

- Jeśli nie wpłyną odwołania od wyboru, to umowę podpiszemy jeszcze w lutym br. - poinformował w komunikacie prasowym Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wpłynęło 11 ofert, a większość z nich dotyczyła obu części przetargu. Opracowanie koncepcji programowej podzielono na dwie części obejmujące trzy odcinki realizacyjne: 1 - od końca obwodnicy Piask do węzła Dorohucza (długość ok. 12,9 km) oraz pomiędzy węzłami Dorohucza i Chełm Zachód (ok. 21,7 km), 2 - odcinek od węzła Chełm Wschód do Dorohuska (ok. 23 km). TPF opracowanie dokumentacji dla części pierwszej wycenił na ponad 5,5 mln zł, a dla drugiej na ponad 4,1 mln zł.

Jak informuje GDDKiA, zadaniem wykonawców koncepcji programowej będzie: wykonanie analizy i prognoz ruchu, opracowań geodezyjnych i kartograficznych dla celów projektowania dróg, a także opracowań geologiczno–inżynierskich, hydrogeologicznych, geotechnicznych i hydrologiczno-hydraulicznych. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego.

Wykonawcy będą mieć na to 23 miesiące od podpisania umowy, a wyniki ich pracy posłużą do opracowania dokumentacji przetargowej na wyłonienie wykonawcy inwestycji w trybie "projektuj i buduj".

Uczniowie z naszego regionu w znanym teleturnieju. Jakim? [SPRAWDŹ]

Droga ekspresowa S12 rozpocznie się od dwujezdniowego odcinka obwodnicy Piask za węzłem Chełm, natomiast koniec planowany jest przy bramkach przejścia granicznego w Dorohusku od strony polskiej. Droga ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, z rezerwą pod trzeci pas.

Z opracowania wyłączona jest obwodnica Chełma, która traktowana jest jako odrębne zadanie. Przypominamy, że umowa na opracowanie koncepcji programowej obwodnicy Chełm podpisana została w sierpniu ub. roku z firmą Mosty Katowice. Wartość umowy to 3,1 mln zł. Koncepcja programowa konieczna była do opracowania dokumentacji przetargowej na wyłonienie wykonawcy inwestycji w trybie "projektuj i buduj". Według planów wykonawca ma być wyłoniony w 2021 r. Przebieg obwodnicy Chełma o długości ok. 17 km jest już ustalony decyzją środowiskową i nie podlega zmianie. Dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu rozpocznie się od węzła Chełm Zachód i od północy ominie miasto. Powstaną jeszcze trzy węzły: Chełm Północ, Chełm Okszów i Chełm Wschód na wysokości cementowni, gdzie obwodnica wepnie się do obecnego przebiegu DK12.

Obwodnica naszego miasta została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych 2014-2023, a jej realizacja przewidziana została w latach 2021-2025.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Janek 13.02.2019 18:00
Za 2 lata powstanie koncepcja programowa. Potem dokumentacja przetargowa i wyłonienie wykonawcy, który zaprojektuje i wybuduje. Jak na moje oko to nie pojedziemy po tej drodze wcześniej jak za 6-7 lat (jak dobrze pójdzie...)

Kryslc 13.02.2019 06:43
Czyli cały ruch ma być dalej przez środek miasta z wielkimi krokami na randzie?

ja 13.02.2019 12:26
Słoneczko, tą obwodnicę Chełma to wcześniej zrobią, a później tylko się wepną. Zapewne wiesz, ale próbujesz zrobić gównoburzę...

tratata 12.02.2019 19:56
Pani Mazurek zonk. Dosyć oszukiwania

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama