Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama baner reklamowy

Rewolucje w miejskiej komunikacji

O połowę mniej linii, za to dwa razy częstsze kursy autobusów - tak w skrócie można podsumować planowane zmiany w miejskiej komunikacji.
Rewolucje w miejskiej komunikacji

1, 2, 3, 5, 8, 9 i 11 - takie linie mają kursować w Chełmie po wprowadzanych zmianach, których założenia podczas konsultacji społecznych w Urzędzie Miasta przedstawił nowy prezes Chełmskich Linii Autobusowych Mariusz Chudoba. Cięcia linii wynikają nie tylko z konieczności ratowania budżetu spółki, która tylko w poprzednim roku "kosztowała" miasto ponad 7 mln złotych. Chodzi też o stworzenie bardziej efektywnej siatki połączeń i usprawnienie komunikacji w mieście. CLA chce zachęcić mieszkańców do korzystania ze swoich usług i tego, aby docelowo przesiedli się z aut do autobusów. Przeprowadzone na zlecenie spółki badania potwierdziły niestety to, co na co dzień widać gołym okiem – miejskie autobusy często wożą... powietrze.

Planowane zmiany zakładają, m.in. wprowadzenie puntu przesiadkowego przy rondzie obok hotelu Kamena. Miałyby się tam krzyżować trasy wszystkich miejskich autobusów, co ułatwiłoby przesiadki i podróż w różnych kierunkach miasta. Skrócone zostaną też nierentowne odcinki, np.1 nie pojedzie już do Cementowni, a inne trasy będą skorygowane - ze wszystkich zostanie np. całkowicie wyłączona ulica Lwowska.

Zamknęli szkołę, która nie i tak nie funkcjonuje. Którą? [CZYTAJ]

Zagrożony może być za to odcinek linii 11, który wykracza poza granice miasta. To, czy autobus będzie jeździł aż do Okszowa, zależy w tym przypadku od Urzędu Gminy Chełm. Jak powiedział prezes Chudoba, CLA dokładało dotąd rocznie ok. pół mln złotych do połączeń, które realizowane były na terenach należących już do gminy, wyręczając ją tym samym z obowiązku zapewnienia tam transportu. Spółka chce, aby gmina partycypowała w tych kosztach. Odpowiednie pismo zostało już wysłane w tej sprawie do wójta Wiesława Kociuby.

W związku ze zmianami w rozkładzie nie są planowane żadne redukcje w zatrudnieniu kierowców – linii będzie mniej, ale tabor pozostaje ten sam, a częstotliwość jazdy będzie większa, pracy więc dla nich nie zabraknie. Powód do niepokoju mogą mieć jednak kasjerki. Na spotkaniu mówiono o ograniczeniu liczby kas CLA. Prawdopodobnie zostanie tylko jedna, na pl. Łuczkowskiego. Spółka planuje część sprzedaży biletów przenieść do internetu. Czas potrzebny na wprowadzenie tych wszystkich zmian to nawet kilka miesięcy.

Nie wszystkim mieszkańcom, którzy tym razem licznie przybyli na konsultacje społeczne, planowane zmiany się podobały. Momentami dyskusja była gorąca. Zwłaszcza dużo wypowiedzi dotyczyło braku połączenia z Cementownią. Jednak nie zabrakło też konstruktywnych uwag i pomysłów dotyczących tego, co i jak można by jeszcze w komunikacji miejskiej poprawić, aby faktycznie służyła potrzebom mieszkańców.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
baska 16.02.2019 18:50
Zapisałam dzieci do szkoły nr. 8 tylko dlatego, że pojeżdża tam 6 i 15. Plecaki moich dzieci bez drugiego śniadania i obuwia na zmianę ważą ok. 9-11 kg. Przykro, że władze spółki, która została powołana w celu ułatwienia mieszkańcom życia i jest finansowana z naszych podatków odwraca się do nich plecami. Nasze dzieci wam tego nie zapomną i za jakiś czas odwdzięczą się. Ja rozumiem, że prezesi nie korzystają z komunikacji miejskiej bo przy takim wynagrodzeniu stać ich na własne auta ale może warto pochylić się nad tymi, którzy finansują im te wysokie wynagrodzenia? Podobnie mają uczniowie szkoły muzycznej. 2 lub 3 przesiadki by dojechać na zajęcia. A już starszych ludzi, mieszkańców ul. Wiejskiej, Granicznej, Katedralnej to całkiem macie w d... ale wy też kiedyś będziecie starzy, schorowani i zdani tylko na siebie. Tego wam właśnie życzę

Mariusz Hołub 09.02.2019 15:49
11 powinna jeździć 3 maja. Co za durny schemat. Kompletnie nie przemyślany. Kiedyś to były autobusy. Nawet pierwszy schemat cla był ok. A już póżniej to co raz gorszy. A ta nowa koncepcja jeszcze gorsza:/

szek 09.02.2019 14:44
A gdzie autobus do "nowego" Amfiteatru Kumowa Dolina. (nie kazdy ma rower albo auto)

szek 09.02.2019 14:42
A gdzie 30-ka do Zalewu Żółtańce

Marta 09.02.2019 08:42
To gdzie teraz mamy kupować bilety, jak już praktycznie wszystkie kioski są pozamykane? U kierowcy 80gr drożej? Bez jaj.

Xxx 08.02.2019 20:08
A co z linia 12?

chełmianin 08.02.2019 11:16
a gdzie obietnice przedwyborcze pana prezydenta, że komunikacja w Chełmie będzie bezpłatna!?

xyz 05.07.2019 11:38
Mówił o komunikacji pieszej!

LC 08.02.2019 09:44
linia nr 3 powinna jeździć przez I AWP i Wojsławicką

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama