Rewolucje w miejskiej komunikacji

  • 8.02.2019, 08:25
  • juna
Rewolucje w miejskiej komunikacji
O połowę mniej linii, za to dwa razy częstsze kursy autobusów - tak w skrócie można podsumować planowane zmiany w miejskiej komunikacji.

1, 2, 3, 5, 8, 9 i 11 - takie linie mają kursować w Chełmie po wprowadzanych zmianach, których założenia podczas konsultacji społecznych w Urzędzie Miasta przedstawił nowy prezes Chełmskich Linii Autobusowych Mariusz Chudoba. Cięcia linii wynikają nie tylko z konieczności ratowania budżetu spółki, która tylko w poprzednim roku "kosztowała" miasto ponad 7 mln złotych. Chodzi też o stworzenie bardziej efektywnej siatki połączeń i usprawnienie komunikacji w mieście. CLA chce zachęcić mieszkańców do korzystania ze swoich usług i tego, aby docelowo przesiedli się z aut do autobusów. Przeprowadzone na zlecenie spółki badania potwierdziły niestety to, co na co dzień widać gołym okiem – miejskie autobusy często wożą... powietrze.

Planowane zmiany zakładają, m.in. wprowadzenie puntu przesiadkowego przy rondzie obok hotelu Kamena. Miałyby się tam krzyżować trasy wszystkich miejskich autobusów, co ułatwiłoby przesiadki i podróż w różnych kierunkach miasta. Skrócone zostaną też nierentowne odcinki, np.1 nie pojedzie już do Cementowni, a inne trasy będą skorygowane - ze wszystkich zostanie np. całkowicie wyłączona ulica Lwowska.

Zamknęli szkołę, która nie i tak nie funkcjonuje. Którą? [CZYTAJ]

Zagrożony może być za to odcinek linii 11, który wykracza poza granice miasta. To, czy autobus będzie jeździł aż do Okszowa, zależy w tym przypadku od Urzędu Gminy Chełm. Jak powiedział prezes Chudoba, CLA dokładało dotąd rocznie ok. pół mln złotych do połączeń, które realizowane były na terenach należących już do gminy, wyręczając ją tym samym z obowiązku zapewnienia tam transportu. Spółka chce, aby gmina partycypowała w tych kosztach. Odpowiednie pismo zostało już wysłane w tej sprawie do wójta Wiesława Kociuby.

W związku ze zmianami w rozkładzie nie są planowane żadne redukcje w zatrudnieniu kierowców – linii będzie mniej, ale tabor pozostaje ten sam, a częstotliwość jazdy będzie większa, pracy więc dla nich nie zabraknie. Powód do niepokoju mogą mieć jednak kasjerki. Na spotkaniu mówiono o ograniczeniu liczby kas CLA. Prawdopodobnie zostanie tylko jedna, na pl. Łuczkowskiego. Spółka planuje część sprzedaży biletów przenieść do internetu. Czas potrzebny na wprowadzenie tych wszystkich zmian to nawet kilka miesięcy.

Nie wszystkim mieszkańcom, którzy tym razem licznie przybyli na konsultacje społeczne, planowane zmiany się podobały. Momentami dyskusja była gorąca. Zwłaszcza dużo wypowiedzi dotyczyło braku połączenia z Cementownią. Jednak nie zabrakło też konstruktywnych uwag i pomysłów dotyczących tego, co i jak można by jeszcze w komunikacji miejskiej poprawić, aby faktycznie służyła potrzebom mieszkańców.

juna
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (8)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu jest jest Grupa Wydawnicza SŁOWO sp. z o.o., ul. Domaniewska 17/19 lok. 133, 02-672 Warszawa.
Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
baska
baska 16.02.2019, 18:50
Zapisałam dzieci do szkoły nr. 8 tylko dlatego, że pojeżdża tam 6 i 15. Plecaki moich dzieci bez drugiego śniadania i obuwia na zmianę ważą ok. 9-11 kg. Przykro, że władze spółki, która została powołana w celu ułatwienia mieszkańcom życia i jest finansowana z naszych podatków odwraca się do nich plecami. Nasze dzieci wam tego nie zapomną i za jakiś czas odwdzięczą się. Ja rozumiem, że prezesi nie korzystają z komunikacji miejskiej bo przy takim wynagrodzeniu stać ich na własne auta ale może warto pochylić się nad tymi, którzy finansują im te wysokie wynagrodzenia? Podobnie mają uczniowie szkoły muzycznej. 2 lub 3 przesiadki by dojechać na zajęcia. A już starszych ludzi, mieszkańców ul. Wiejskiej, Granicznej, Katedralnej to całkiem macie w d... ale wy też kiedyś będziecie starzy, schorowani i zdani tylko na siebie. Tego wam właśnie życzę
Mariusz Hołub
Mariusz Hołub 9.02.2019, 15:49
11 powinna jeździć 3 maja. Co za durny schemat. Kompletnie nie przemyślany. Kiedyś to były autobusy. Nawet pierwszy schemat cla był ok. A już póżniej to co raz gorszy. A ta nowa koncepcja jeszcze gorsza:/
szek
szek 9.02.2019, 14:44
A gdzie autobus do "nowego" Amfiteatru Kumowa Dolina. (nie kazdy ma rower albo auto)
szek
szek 9.02.2019, 14:42
A gdzie 30-ka do Zalewu Żółtańce
Marta
Marta 9.02.2019, 08:42
To gdzie teraz mamy kupować bilety, jak już praktycznie wszystkie kioski są pozamykane? U kierowcy 80gr drożej? Bez jaj.
Xxx
Xxx 8.02.2019, 20:08
A co z linia 12?
chełmianin
chełmianin 8.02.2019, 11:16
a gdzie obietnice przedwyborcze pana prezydenta, że komunikacja w Chełmie będzie bezpłatna!?
LC
LC 8.02.2019, 09:44
linia nr 3 powinna jeździć przez I AWP i Wojsławicką

Pozostałe