Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Fundacja podsumowała rok

Co roku w Polsce około 800 pacjentów zostaje zakwalifikowanych do przeszczepienia szpiku od dawcy niespokrewnionego, a co piąty polski pacjent nie znajduje swojego bliźniaka genetycznego. Dlatego 210 000 dawców szpiku, którzy w ubiegłym roku dołączyli do bazy Fundacji DKMS, to kolejne szanse na zdrowie dla chorych na nowotwory krwi.
Fundacja podsumowała rok

Miniony rok był czasem wypełnionym działaniami w całej Polsce! Zorganizowano ponad 2 500 Dni Dawcy Szpiku, dzięki którym do bazy Fundacji DKMS zarejestrował o się 115 000 osób, a 1 334 z nich oddało komórki macierzyste lub szpik kostny z talerza kości biodrowej.

W bazie Fundacji DKMS zarejestrowanych jest ponad 1,4 mln potencjalnych dawców szpiku.

 - Do naszych działań włączyliśmy też kwestię poprawy standardów leczenia ostrej białaczki limfoblastycznej, wymagającej transplantacji szpiku. To temat bardzo istotny. Leczenie nowotworów krwi to nie tylko chemioterapia czy przeszczepienie szpiku, lecz także szereg innych elementów, składających się na całościową terapię: opieka po przeszczepieniu (także ta domowa), przygotowanie do transplantacji, rodzaj podawanych leków, dieta itd. Każda z tych składowych ma wpływ na powodzenie leczenia, dlatego wspólnie ze specjalistami w dziedzinie transplantologii podejmujemy próbę ustandaryzowania opieki okołoprzeszczepowej i będziemy się tym zajmować w najbliższych latach - podsumowuje prezes Fundacji DKMS Ewa Magnucka-Bowkiewicz.

Krew pilnie potrzebna! Które grupy? [SPRAWDŹ]

Dane zgromadzone przez Fundację DKMS pokazują efekty działań i realną pomoc, ale jednocześnie to, że potrzeby nie zmniejszają się. Te wszystkie statystyki i liczby są istotne, ale ważniejsze jest to, kto za nimi stoi - ludzie, ich ogromna praca, historie pacjentów i dawców oraz codzienne, nieustanne dążenia Fundacji DKMS, żeby zmieniać świat na lepsze.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama