Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Bank Spółdzielczy

S17 coraz bliżej

Milowy krok w celu budowy długo oczekiwanej trasy S17. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji programowej dla siedmiu odcinków pomiędzy Piaskami i Hrebennem.
S17 coraz bliżej

Przetarg na trasę o łącznej długości ok. 120 km podzielony jest na trzy części. Pierwsza dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 44 km: węzeł Piaski Wschód - Łopiennik (ok. 15,9 km), węzeł Krasnystaw Północ -  Izbica (ok. 17,8 km) oraz węzeł Izbica - Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km).

Druga część obejmuje cztery odcinki realizacyjne (ok. 54,2 km): węzeł Zamość Wschód –  Zamość Południe (ok. 12,2 km), węzeł Zamość Południe - Tomaszów Lubelski (początek obwodnicy ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski - Hrebenne (ok. 17,3 km).

- Na te wszystkie odcinki wyłonieni w przetargu wykonawcy będą opracowywać koncepcję programową, czyli dokumentację pokazującą bardziej szczegółowe rozwiązania z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego. Projektanci przeprowadzą analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno-inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego - wyjaśnia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy oddziału GDDKiA w Lublinie.

Dla trzeciej części przetargu zadaniem wykonawcy będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) z elementami koncepcji programowej. Dotyczy to odcinków pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km). Na te odcinki wpłynęły odwołania do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska .

- GDDKiA wycofała na nie wcześniejszy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej i powtórnie przeanalizuje przebieg trasy, poddając ją ocenie. GDOŚ utrzymała w mocy decyzję środowiskową dla pozostałych odcinków realizacyjnych. Wykonawca dokumentacji STEŚ przeanalizuje możliwe warianty przebiegu trasy, przedstawiając je społeczeństwu. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej na jeden z wariantów przeprowadzi jeszcze badania geologiczne terenu oraz wykona elementy koncepcji programowej - tłumaczy Nalewajko.

Termin składania ofert mija 21 stycznia. Zostaną otworzone przed końcem przyszłego miesiąca. GDDKiA planuje podpisać umowy w połowie kwietnia 2019 r. Realizacja całości trasy S17 od Piask do Hrebennego w systemie "projektuj i buduj" planowana jest na lata 2021-2025 i ma zapewnione finansowanie w ramach zwiększonego do 135 mld zł limitu wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
piotr 02.01.2019 22:56
Włodarze z Wiejskiej jak zwykle nie odrobili lekcji z geografii. Najkrótsza droga z Warszawy do Kijowa prowadzi przez Dorohusk DK12 i tyle w komentarzach.

Uwazny 02.01.2019 13:33
No ale co to ma wspólnego z Chełmem? Poza tym, że Zamość odjedzie nam jeszcze szybciej niż robi to obecnie? A jakieś dobre wieści w sprawie S12?

Uważniejszy 02.01.2019 13:48
Z Chełmem ma to niewiele wspólnego, ale artykuł jest przyporządkowany do tematów z Krasnegostawu :) Z S12 pewnie dalej faza papierologii

maximus232 03.01.2019 10:59
A myslalem ze S12 jest juz na bardziej zaawansowanym etapie i powstanie wczesniej niz S17. Nie wiem czy nie lepszym rozwiazaniem byloby zbudowanie S12iS17 w jednym sladzie pod krasnystaw a dopiero tam rozjazd. Tanszy wariant szybciej by powstal i dzieki temu manewrowi pwstaloby polacznie na osi polnoc - poludnie. W Zamosciu marazm i stagnacja mysle wiec ze Chelm nie jest miastem w gorszym polozeniu.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama