"Dobry start" to, jak zapewnia rząd, inwestycja w edukację polskich dzieci. Pomoc może trafić do ponad 4,6 mln uczniów. Przyjmowaniem wniosków oraz wypłatami dla mieszkańców Chełma zajmuje się Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie.
- O świadczenie "Dobry start" ubiegać się mogą: rodzice, opiekunowie faktyczni i prawni, rodziny zastępcze, osoby prowadzące rodzinne domy dziecka, dyrektorzy placówek opiekuńczych i osoby uczące się - wylicza beneficjentów programu Urszula Gralewicz, wicedyrektor MOPR w Chełmie. - Wsparcie przysługuje od 7. roku życia do ukończenia przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia, przy niepełnosprawności do 24. roku życia. Dotyczy to wszystkich uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz uczniów dotychczasowych gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Co ważne, rodziny otrzymają wsparcie, bez względu na dochód, na każde dziecko.
- Jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostanie umieszczona np.: w DPS, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym lub karnym, czyli w placówkach zapewniających nieodpłatnie pełne utrzymanie, świadczenie nie przysługuje - dodaje Gralewicz.
Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia można składać od 1 lipca drogą elektroniczną: przez stronę Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – empatia oraz przez bankowość elektroniczną. Jeśli ktoś chce złożyć wniosek tradycyjnie w formie papierowej, musi poczekać do przyszłego miesiąca.
- Wnioski w formie papierowej będą przyjmowane jedynie w ośrodku przy ul. Kolejowej 8, w pokoju nr 8 od dnia 1 sierpnia - informuje wicedyrektor Gralewicz. Warto dodać, że w Chełmie zaledwie przez cztery pierwsze dni rekrutacji wpłynęło drogą elektroniczną 495 wniosków. - Dla porównania, na świadczenie wychowawcze "500+" odnotowaliśmy tylko 100 wniosków - dodaje wicedyrektor MOPR.
Nie są wymagane żadne dodatkowe zaświadczenia. Jedynie w przypadku dziecka niepełnosprawnego należy dołączyć kserokopię orzeczenia. Oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły jest we wniosku.
Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia można składać od 1 lipca do 30 listopada danego roku. Dokumenty złożone po 30 listopada nie będą rozpatrywane.
Na ustalenie prawa do świadczenia oraz na jego wypłatę ośrodek ma 2 miesiące od dnia złożenia wniosku, przy czym w przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu ustalenie prawa do świadczenia oraz jego wypłata nastąpi do 30 września.
Podczas zakupów nie trzeba zbierać paragonów i faktur. Udokumentowanie bowiem wydatków w ramach nowego rządowego programu nie jest wymagane.
Napisz komentarz
Komentarze