Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Stachniuk Optyk

Najtłoczniej na drogach jest w … Policzyli każdy pojazd

Drogowcy przedstawiają wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu. Okazuj się, że aut na trasach przybyło od ostatniego liczenia o pond 20 procent. Najbardziej obciążonym szlakiem w ciągu doby przejeżdża blisko 200 tysięcy pojazdów.
Najtłoczniej na drogach jest w … Policzyli każdy pojazd

Autor: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pokazała wyniki wielkiego liczenia pojazdów na drogach. Okazuje się, że średnio każdej doby trasami zamiejskimi przejeżdża średnio 13 574 pojazdów. To o aż 21 procent więcej niż wskazano podczas poprzedniego badania w 2015 roku. Ruch wzrósł także na szlakach międzynarodowych. Teraz jest to 25 488 pojazdów na dobę (o 27 proc. więcej). Na pozostałych drogach krajowych wynik to 8746 poj./dobę (wzrost o 15 proc.).

„Odnotowaliśmy duże różnice w obciążeniu sieci dróg krajowych w poszczególnych województwach. Największe obciążenie ruchem na drogach krajowych, wynoszące ponad 22 000 poj./dobę, wystąpiło w województwie śląskim. Najmniejszym obciążeniem ruchu, poniżej 8000 poj./dobę, charakteryzowały się drogi krajowe w województwie warmińsko-mazurskim” – dodaje GDDKiA.

Wylicza także, że najbardziej obciążonymi odcinkami dróg krajowych w Polsce są:

  • S8, w pobliżu Warszawy pomiędzy węzłami Konotopa i Głębocka, od 104 620 do 197 813 poj./dobę, zależnie od odcinka, 
  • S8, w pobliżu Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Janki i Opacz, od 104 869 do 114 959 poj./dobę, zależnie od odcinka, 
  • S2, w pobliżu Warszawy pomiędzy węzłami na przecięciu z Al. Jerozolimskimi i al. Krakowską, od 100 461 do 114 288 poj./dobę, zależnie od odcinka, 
  • S86, od węzła z ul. Piłsudskiego w Sosnowcu do węzła z Drogową Trasą Średnicową w Katowicach, 112 736 poj./dobę, 
  • A4, pomiędzy węzłami Katowice Mikołowska i Katowice Murckowska,  105 033 poj./dobę. 


Pełny raport znajduje się w tym miejscu.

Na wielu trasach wzrost jest znacznie wyższy, niż przytaczane średnie 20 procent. S8 pomiędzy węzłami Warszawa Janki i Opacz jeździ nawet 280 procent więcej pojazdów niż w 2015 roku. Na S7, w pobliżu Warszawy pomiędzy węzłami Salomea i Opacz , zanotowano wynik ok. 140 proc., a na A4, pomiędzy węzłami Kraków Południe i Niepołomice, byo to nawet 100 procent. Zauważono także spadki jak na DK91, Częstochowa - Podwarpie, (minus 60 proc.), A1, DK1 Łódź Południe - Kruszyny, (spadek o 40 proc.) czy DK94, Łańcut - Przeworsk, (ok. 48 proc.).


Drogowcy dodają, że największy wzrost, o 42 proc., odnotowano dla lekkich samochodów ciężarowych. Może to wynikać ze zmian zachodzących  w strukturze handlu. Chodzi o rozwój e-zakupów i potrzebę dowozu zamówionych paczek dla klientów. „ Dla kategorii samochodów ciężarowych bez przyczep i autobusów odnotowano spadki wynoszące odpowiednio 17 i 51 proc. Duży spadek ruchu autobusów przypuszczalnie był efektem ograniczeń w przewozie osób w transporcie zbiorowym wprowadzonych w związku z pandemią” – informują drogowcy, zaznaczając że dane są jeszcze analizowane.

Badanie nie jest wyłącznie próbą zaspokojenia ciekawości osób lubiących statystykę. Na podstawie tych wyników GDDKiA planuje swoje zadania. Podejmuje decyzje o budowie nowych dróg i modernizacji już istniejących.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaReklama Apostoł
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamabaner reklamowy
KOMENTARZE
Autor komentarza: WesołyTreść komentarza: To co oferuje Szfranek nie jest jakaś rewelacją dla gminy. Niestety ale jest to jedyna szansa aby ten zalew w końcu zaczął przynosić jakieś zyski. Budowa zalewu była czystą głupotą w zasadzie pod każdym względem. Zalew w sawinie nigdy nie stanie się atrakcją turystyczną . A). Powodów jest 4 ( nie własciwa lokalizacja , niewłaściwe podłoże , zapaść demograficzna , w promieniu 30 km znajdują się inne dużo ładniejsze zbiorniki i jeziora mające zdecydowanie większy potencjał turystyczny) B). Zalew nie spełania roli zbiornika retencyjnego . Co on ma nawadniać ? Jest położony w takim miejscu że w przypadku suszy nie ma możliwości spiętrzenia wody aby nawodnić okoliczne pola . C), Wbrew propagandzie głoszonej przez osoby bez intelektu ZALEW NIE MA SZANS ABY STAĆ SIĘ MOTOREM ROZWOJU DLA SAWINA . Na chwilę obecną zalew przynosi jedynie straty. Koło wędkarskie które operyje na tym zalewie przynosi jedynie drobne kwoty potrzebne na utrzymanie infrastruktury oraz zapewnia wykonywanie prac porzadkowych. Straty jakie przynosi zalew to nie tylko zadłużenie wobec wykonawcy oraz banków które wykupiły dług w formie obligacji . To także straty wynikające z utraconego dochodu.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 23:40Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: WesołyTreść komentarza: Trzeba otwierać okna szeroko aby poczuć prawdziwą wieś. Tego telewizornia nie przekaże :DData dodania komentarza: 24.04.2024, 23:15Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: wszyscy wonTreść komentarza: skoro taki ... ... jak motyka został wiceministremData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:15Źródło komentarza: Komu od lipca dołożą do rachunków za prąd? Znamy limity zarobkówAutor komentarza: loloTreść komentarza: zakaz wyprzedzania na przejściu to dla nich obce pojęcie tak samo jak poprawne używanie kierunkowskazówData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:13Źródło komentarza: Chełm. On nie ustąpił, ona jechała za blisko. Posypały się mandatyAutor komentarza: anonimTreść komentarza: tak to jest jak młodzi nieopowiedzialni ludzie , wsiadają do maszyny której mocy i potencjału nie potrafią zrozumiećData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:04Źródło komentarza: Krasnystaw. Zderzenie dwóch aut na Rejowieckiej. Kierowca mazdy wymusił pierwszeństwo
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama