Propozycje do kolejnej edycji budżetu zgłaszamy do 9 lipca. Można to zrobić przez internet za pomocą strony www.chelm.budzet-obywatelski.org lub w sposób tradycyjny - przynosząc do urzędu wniosek, ale wypełniony na specjalnym formularzu, dostępnym do pobrania na witrynie dedykowanej chełmskiemu budżetowi. Autor może złożyć dowolną liczbę projektów. Warto jednak pamiętać, że projekt osiedlowy może zgłosić wyłącznie mieszkaniec danego osiedla. Do wniosku musi być dołączona lista z podpisami co najmniej dwóch mieszkańców popierających projekt, w tym podpis autora.
W terminie od 9 do 29 lipca urzędnicy będą sprawdzać, czy złożone wnioski spełniają wymogi formalne. Do 30 lipca miasto ma opublikować listy projektów po ocenie. Na wnoszenie odwołań chełmianie będą mieli czas od 30 lipca do 6 sierpnia. Rozpatrywanie wniesionych odwołań powinno się zakończyć do 13 sierpnia. Tydzień później ratusz jest zobowiązany do publikowania listy pomysłów zaakceptowanych i ostatecznie zakwalifikowanych do głosowania.
Głosowanie potrwa od 6 do 10 września. Wyniki urząd miasta musi opublikować najpóźniej do 17 września.
Szczegóły dotyczące zasad funkcjonowania budżetu obywatelskiego dostępne są na stronie internetowej www.chelm.budzet-obywatelski.org.
Czytaj również: Afera towarzyska w starostwie powiatowym w Chełmie
Napisz komentarz
Komentarze