W przetargu ogłoszonym w połowie grudnia ubiegłego roku wzięły udział cztery firmy. Najtańszą ofertę zaproponowała firma Strabag, która zaoferowała za swoją usługę ponad 441 mln zł. Najdrożej wykonanie inwestycji wyceniło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - ponad 561 mln zł.
Obwodnica o planowanej długości ok. 13,6 km powstanie w ciągu drogi ekspresowej S12. Wykonawca wybuduje dwujezdniową drogę z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Projekt zakłada powstanie czterech węzłów drogowych, 16 obiektów inżynierskich, w tym dwa mosty w ciągu drogi ekspresowej, przejścia dla zwierząt, urządzenia ochrony środowiska i BRD. Powstaną drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej.
Za niecałe 442 mln zł Strabag najpierw zaprojektuje, a później wybuduje i uzyska pozwolenie na użytkowanie prawie 14-kilometrowej obwodnicy miasta. Trasa ominie Chełm od północnej strony. Jadąc DK12 od strony Piask, kierowcy wjadą na nią pomiędzy Stołpiem i Janowem na węźle Chełm Zachód. Drugi z węzłów (Chełm Północ) powstanie w miejscowości Horodyszcze, a dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów. Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową nr 81 Chełm - Włodawa. Koniec odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, na połączeniu z obecną DK12 w miejscowości Kolonia Antonin.
Od zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty pozostałe trzy firmy biorące udział w przetargu mogą złożyć odwołania. Zanim umowa zostanie podpisana, poprawność przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zostanie standardowo skontrolowana przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Napisz komentarz
Komentarze