Nowe porządki w urzędzie miasta

  • 23.02.2021, 18:00 (aktualizacja 25.02.2021, 12:38)
  • AN
Nowe porządki w urzędzie miasta
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to kryterium kwalifikujące pracownika do zwolnienia - wynika z zarządzenia prezydenta Chełma. Ten zapis wprawił w osłupienie nie tylko pracowników magistratu...

Od 15 lutego obowiązuje w urzędzie nowy regulamin organizacyjny. Jest on, jak twierdzi Dominik Gil z gabinetu prezydenta, odpowiedzią na potrzebę dostosowania do aktualnych prospołecznych i proinwestycyjnych działań samorządu. To już kolejna zmiana struktury urzędu w tej kadencji.

- Przy okazji opracowania nowego regulaminu organizacyjnego sformalizowano kryteria zwolnień pracowników, co obecnie jest powszechną i dobrze widzianą praktyką w samorządach – jako standard określający jasne zasady redukcji etatów, chroniący interes pracowników i pracodawcy - tłumaczy urzędnik.

Kryteria doboru pracowników do zwolnienia w Urzędzie Miasta Chełm wyszczególnione zostały po raz pierwszy. Teraz czarno na białym widać, kto powinien obawiać się o pracę. Dokument, jak mówią niektórzy, sporządzony został chyba "na kolanie". Kryteriów doborów pracowników do zwolnień jest sześć. Urzędnik może stracić pracę m.in. jeśli jego stanowisko jest likwidowane lub ograniczane w ramach reorganizacji, jeśli może przejść na emeryturę, posiada inne źródło dochodu. Ciekawe tylko, czy dotyczy to jedynie szeregowych pracowników, czy także tych, zajmujących stanowiska kierownicze. Jak wynika z oświadczenia majątkowego, wiceprezydent Dorota Cieślik nabywa w tym roku prawa emerytalne. Z kolei wiceprezydent Janusz Cieszyński dorabia np. w radzie nadzorczej MPEC.

Powodem do zwolnienia w urzędzie może być też "przydatność zawodowa oceniana przez pryzmat nienagannego dotychczasowego przebiegu pracy, zaangażowania w pracy, umiejętności i doświadczenia zawodowego, kwalifikacji zawodowych". Zgodnie z nowym zarządzeniem oceniana będzie także dyspozycyjność pracownika. Najwięcej kontrowersji budzi zapis, że podnoszenie kwalifikacji może być powodem zwolnienia. Urzędnicy zachodzą w głowę, o co w tym chodzi. Czy należy te słowa rozumieć dosłownie, czy też prezydent nie zauważył, że podpisał się pod zarządzeniem, w którym brakuje zaprzeczania. Może powinno być napisane, że zwalniani będą ci, którzy nie podnoszą kwalifikacji?

Wprowadzenie kryteriów do zwolnienia nie wynika - jak twierdzi gabinet prezydenta - z potrzeby zwolnień, a z aktualizacji i dostosowania regulaminu organizacyjnego jednostki do współczesnych standardów. Urzędnicy mówią natomiast, że nowa struktura UM Chełm oznacza zmniejszenie liczby etatów o sześć i jest to niezależne od wprowadzenia wspomnianych wyżej kryteriów.

Co się zmieniło? Z dotychczasowego departamentu inwestycji i rozwoju, którym kieruje Marek Litwin wydzielono, jako strategiczną komórkę, departament projektów i strategii, podległy bezpośrednio prezydentowi. Szefem nowego departamentu została Iwona Gnyp, dotychczas zastępca Litwina. Wydzielono Biuro Zamówień Publicznych, nad którym bezpośredni nadzór będzie sprawowała sekretarz miasta. Pozostałą część dotychczasowych zadań DIR będą realizowały wydziały: inwestycji oraz dróg i transportu podlegające pod nowo utworzony departament architektury, geodezji i inwestycji, którym kierować będzie nadal Radosław Wnuk.

Z kolei z Urzędu Stanu Cywilnego wydzielono wydział ewidencji ludności, który znalazł się w nowo utworzonym departamencie obsługi mieszkańców. Obowiązki dyrektora tego wydziału pełni Monika Zaborek - Turewicz. Ona też nadal kierować będzie departamentem spraw obywatelskich. W ramach departamentu obsługi mieszkańców funkcjonować będzie rzecznik praw mieszkańców podległy bezpośrednio prezydentowi, wydział komunikacji i wydział kontaktów z mieszkańcami.

Zmiany objęły także departament edukacji i sportu, który wciąż pozostaje bez dyrektora. Został on przekształcony w departament oświaty, w ramach którego będą funkcjonowały wydział edukacji oraz wydział usług wspólnych dla przedszkoli i zespołu szkolno-przedszkolnego. Sprawy chełmskiego sportu, m.in. konkursy na dofinansowanie krzewienia kultury fizycznej, będą realizowane przez wydział kultury i sportu departamentu promocji, kultury i sportu, w którym obowiązki dyrektora pełni Aneta Szostak. Z kolei nowym departamentem organizacyjnym, w którego skład wchodzą: wydział organizacyjny i spraw pracowniczych oraz wydział gospodarczy pokieruje Małgorzata Szymańska, dotychczas kierownik wydziału administracyjno-organizacyjnego.

AN

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu jest jest Grupa Wydawnicza SŁOWO sp. z o.o., ul. Domaniewska 17/19 lok. 133, 02-672 Warszawa.
Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe