Wyłonienie wykonawcy i podpisanie umowy planowane jest w połowie roku, a rozpoczęcie budowy w 2023 roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrat może przeznaczyć na sfinalizowanie zamówienia 729 669 135 zł. Wszystkie oferty są poniżej tej kwoty. Budimex wycenił swoją usługę na ponad 460 mln zł, Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones - ponad 561 mln zł, Strabag - ponad 441 mln zł, a Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - ponad 442 mln zł.
- Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące oraz przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty i dokona wyboru najkorzystniejszej – wyjaśnia Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA.
Na realizację inwestycji, od momentu podpisania umowy, wykonawca będzie miał 36 miesięcy. Do czasu robót nie wlicza się okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca.
Obwodnica Chełma będzie miała ok. 14 km i ma przebiegać tam, gdzie dotychczas drogi nie było. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowy trakt z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Wybudowane zostaną cztery węzły drogowe, wiadukty, dwa mosty w ciągu drogi ekspresowej i przejścia dla zwierząt oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej.
- Trasa ominie miasto od północnej strony. Jadąc od Piask, kierowcy wjadą na nią na węźle Chełm Zachód w okolicach Janowa. Drugi węzeł (Chełm Północ) powstanie w Horodyszczu, a dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów. Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową nr 81 relacji Chełm - Włodawa. Koniec odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, umożliwiającym zjazd na obecną DK12, w miejscowości Kolonia Antonin - dodaje Czech.
Napisz komentarz
Komentarze