Dobrą wiadomość dla chełmian ogłosił na specjalnej konferencji prasowej, zwołanej w sobotę rano przed zajazdem Trzy Dęby, wicepremier Jacek Sasin. W spotkaniu uczestniczyła też europoseł Beata Mazurek. To ona rozpoczęła wraz z mieszkańcami walkę o obwodnicę jeszcze w 2005 roku, kilka miesięcy po objęciu mandatu parlamentarzysty. Wówczas do premiera Donalda Tuska trafiła petycja z Chełma, mówiąca o tym, jak potrzebne jest ta inwestycja.
Na konferencji prezydent Chełma Jakub Banaszek stwierdził, że wcześniej zadanie to było przez polityków blokowane, a teraz to się zmienia. Ogłoszenie przetargu nastąpi w najbliższych dniach. Wyłonienie wykonawcy i podpisanie umowy planowane jest w pierwszej połowie 2021 r. Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu budowlanego, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Rozpoczęcie budowy planowane jest w 2023 roku.
Trasa ominie miasto od północy. Jadąc od strony Lublina, kierowcy wjadą na nią na węźle Chełm Zachód w miejscowości Janów. Drugi z węzłów (Chełm Północ) powstanie w miejscowości Horodyszcze, a dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów. Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową nr 81 Chełm - Włodawa. Koniec odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, umożliwiającym zjazd na obecną DK12, w miejscowości Kolonia Antonin.
Koszt realizacji tej inwestycji to kilkaset milionów złotych.
Napisz komentarz
Komentarze