Spoty zamiast przepisów

  • 13.11.2020, 11:03 (aktualizacja 13.11.2020, 15:39)
  • MP
Spoty zamiast przepisów
Długo oczekiwane przez pieszych przepisy dające im pierwszeństwo po raz kolejny stoją pod znakiem zapytania. Choć miały wejść w życie 1 lipca, to do tej pory nie ma w tej kwestii konkretów. Rządzący mają jednak inny pomysł na poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Chcą edukować kierowców za pomocą spotów.

W grę wchodzą niemałe pieniądze, ponieważ ok. 500 tys. zł na samą produkcję, a następnie emisje w mediach i na telebimach, które pochłoną kwoty liczone już w milionach. Czego będą dotyczyły spoty? Jak podaje Ministerstwo Infrastruktury, zostaną one podzielone tematycznie. Jedne będą dotyczyć przestrzegania limitów prędkości na drodze i dostosowywania jazdy do panujących warunków. Inne mają poruszać temat bezpieczeństwa pieszych, ale również ich nieodpowiedzialnego zachowania, np. przebiegania przez jezdnię w miejscu niedozwolonym. Zdaniem resortu, takie spoty mają skłonić obie grupy użytkowników dróg do refleksji i większej czujności. Trudno powiedzieć, czy sprawdzi się to w praktyce. Zwłaszcza, że nie jest to pierwsza tego typu kampania w naszym kraju, a Polska od wielu lat znajduje się w niechlubnej europejskiej czołówce wysokich statystyk śmiertelności na drogach.

Cisza zapadła również w kwestii przepisów, w myśl których kierowcy mieli tracić prawo jazdy na trzy miesiące za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h poza terenem zabudowanym. W międzyczasie pojawiły się nawet propozycję, aby na wszystkich rodzajach dróg wprowadzić cofanie uprawnień za dwukrotne przekroczenie prędkości. O ile jednak w terenie zabudowanym miałoby to rację bytu, o tyle w przypadku autostrad trzeba by było jechać... 280 km/h, żeby pożegnać się z prawem jazdy.

MP

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu jest jest Grupa Wydawnicza SŁOWO sp. z o.o., ul. Domaniewska 17/19 lok. 133, 02-672 Warszawa.
Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe