- Są to tylko poglądowe wizualizacje. W dalszym etapie powinien powstać projekt techniczny, który dokładnie nakreśli zakres tej inwestycji, szczegółowe rozwiązania techniczne i drogowe - tłumaczy prezydent Agata Fisz.
Nie ulega wątpliwości, iż zamykany bardzo często przejazd kolejowy na ul. Lubelskiej powoduje dużo utrudnień w ruchu. Takie rozwiązanie, zdaniem urzędników, wyeliminowałoby ten problem.
- Naszym zamiarem jest inwestycja, która w jak najmniejszym stopniu ingerować będzie w istniejącą przy tym odcinku ulicy zabudowę - uspokaja prezydent Chełma. - Dlatego już na etapie koncepcji zalecaliśmy, by budowa obiektu nie wiązała się z rozbiórką zamieszkałych domów, i dalej takiej opcji nie przewidujemy. Na chwilę obecną trwają działania związane z pozyskaniem na ten cel dofinansowania, a dotychczasowe procedury wskazują, iż możemy liczyć na sporę środki od kolei.
Miasto chce też zapytać mieszkańców, co sądzą o tej inwestycji, czy rzeczywiście chełmianom podoba się takie rozwiązanie komunikacyjne w mieście.
Jak informował wcześniej ratusz, prawie 6,5 mln złotych netto, a więc niemal 8 mln złotych brutto – tyle wynieść może udział Polskich Linii Kolejowych S.A. w budowie nowego wiaduktu nad uciążliwym dla kierowców przejazdem kolejowym przy ulicy Lubelskiej. Tak wynika z oficjalnego pisma, które jakiś czas temu wpłynęło do chełmskiego magistratu. Jest ono odpowiedzią na zgłoszenie miasta do projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III", które poprzedzone zostało opracowaniem koncepcji przebudowy przejazdu. Na jej podstawie okazało się, że jest techniczna możliwość likwidacji uciążliwego – zamykanego wielokrotnie w ciągu dnia – przejazdu kolejowego.
- Projektanci widzą taką możliwość w postaci konstrukcji wiaduktu nad torami. Rozwiązanie umożliwi przebieg ulic obok wiaduktu, a tym samym normalnego funkcjonowania obiektów położonych przy tym odcinku ul. Lubelskiej – mówił po odebraniu opracowania Krzysztof Tomasik, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Chełmie.
Szacunkowy koszt całego przedsięwzięcia to około 20 mln złotych, ale dokładny kosztorys znany będzie dopiero po opracowaniu szczegółowego projektu technicznego. Na tym etapie przygotowań jeszcze nie wiadomo, jak dokładnie wyglądać mogłaby realizacja inwestycji, w tym, czy najpierw opracowana zostałaby dokumentacja techniczna wiaduktu, czy podobnie jak w przypadku DK12, zadanie realizowane byłoby w trybie zaprojektuj-wybuduj.
Napisz komentarz
Komentarze