Lato już tuż, tuż...

  • 8.06.2018, 23:33 (aktualizacja 09.06.2018 00:04)
  • (apm)
Lato już tuż, tuż...
To już ostatni moment, by przygotować ciało na lato. Przed nami wakacyjne wyjazdy i okazje, by wbić się w kąpielowy strój. Tylko czy jesteśmy już na to gotowe? Jeśli nie, to warto się pospieszyć i poświęcić czerwiec na pracę nad swoim wyglądem. Bo każda z nas chce przecież podczas wakacji cieszyć się jędrną, promienną i odpowiednio nawilżoną skórą, szczuplejszą sylwetką.

1. Pora na zmianę.

Najpierw zastanów się, co chciałabyś zmienić w swoim wyglądzie na nowy sezon. Może jakaś szałowa fryzura? Wystrzałowe ciuchy, jakich nigdy nie nosiłaś, by podkreślić zalety Twojej figury? Szybka dieta, by podkreślić talię i wyszczuplić nogi? To wszystko jest realne. Musisz jednak chcieć i konsekwentnie dążyć do celu.
 
2. Ruch to podstawa.

Na wygląd naszej sylwetki i skóry ma wpływ przede wszystkim styl życia. Dlatego wskazane są wszelkiego rodzaju ćwiczenia: na siłowni, w domu, pływanie, jazda na rowerze, bieganie. Ciało nie będzie wyglądało dobrze podczas wakacji, jeśli zapomnimy o ruchu. Mamy więcej czasu, dni są dłuższe, więc nie siedzimy na kanapach przed telewizorem. Działamy i się wysmuklamy!

 

3. Dieta dla zdrowia i urody.

Odchudzanie latem jest łatwiejsze, bo organizm sam broni się przed zbędnymi kaloriami. Dieta nie wymaga w słoneczne dni od nas wielu poświęceń - mniej chce się jeść, a jak już dopada cię głód, częściej sięgasz po owoce i warzywa.

Zdrowa, letnia dieta powinna składać się z białka, węglowodanów i nienasyconych tłuszczów w odpowiednich proporcjach, a także oczywiście witamin i minerałów. Warzywa i owoce to niezastąpione źródło antyoksydantów, czyli witamin C i E, beta-karotenu (prowitaminy A), które zwalczają wolne rodniki, chroniąc przed chorobami cywilizacyjnymi i nadając skórze młody wygląd. Witaminę C zawierają brokuły, kapusta, papryka, szpinak, natka pietruszki, porzeczki, truskawki i owoce cytrusowe. Źródłem beta-karotenu jest marchew, kabaczek, brzoskwinie, morele. Dużo witaminy E zawiera botwina, dynia, brukselka, biała kapusta.

 

4. Nie zapomnij o wodzie.

Wody, dużo wody potrzebuje nasz organizm w słoneczną, letnią pogodę. Woda nie dostarcza kalorii, jest więc najlepszym płynem zapewniającym równowagę płynów w organizmie w terapii odchudzającej. Wypełnia żołądek, więc pomaga hamować uczucie głodu. Wiele badań wskazuje na korzystny wpływ picia wody w utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

 

5. Stosuj zabiegi i masaże antycellulitowe.

Mają za zadanie ujędrniać i modelować ciało w zależności od indywidualnych potrzeb. Można to zrobić w domu z pomocą antycellulitowych kosmetyków, przy pomocy masujących rolek lub wałków. Można zaopatrzyć się w specjalny masażer lub po prostu skorzystać z zabiegów w salonie kosmetycznym. Specjaliści najlepiej wiedzą, co może sprawić, by nasza skóra była jędrna i gładka.

 

6. Pij suplementy diety z beta-karotenem.

W ten sposób zabezpieczysz skórę przed nadmiernym słońcem, a jednocześnie opalenizna dłużej się na niej utrzyma. Możemy też pić świeży sok z marchwi, jeść marchew i jabłka.

 

7. Zadbaj o stopy, wydepiluj ciało.

Zanim założymy sandały albo klapki, zadbajmy o stopy. Koniecznie trzeba usunąć zrogowaciałą i popękaną skórę z pięt, nawilżyć skórę stóp i zrobić pedicure. Najlepiej zrobi to pedikiurzystka. A piękne odświeżone stopy aż się proszą o modny kolor na paznokcie. Ale nogi to nie tylko stopy. Zabiegi depilacyjne, także okolic bikini, to absolutna konieczność w czasie letnich miesięcy.

 

8. Zabezpiecz twarz przed słońcem.

Promienie słoneczne są coraz silniejsze, więc jeśli mamy nadwrażliwą cerę, przebarwienia, stosujemy tabletki antykoncepcyjne, powinnyśmy używać kremów albo fluidów z wysokim współczynnikiem ochrony anty UV. Cerę na letnie miesiące trzeba odpowiednio przygotować. Zadbać o jej nawilżenie. Kosmetyczka doradzi ci, jakie zabiegi wykonać przed wyjazdem na urlop.

 

9. Przygotuj włosy na słoneczne kąpiele.

Nie tylko Twoja skóra, ale również włosy wymagają w czasie lata specjalnej pielęgnacji. Dlatego zastąp szampon czy odżywkę, których używasz, specjalnymi, letnimi kosmetykami. Aby chronić włosy przed wysuszeniem, zacznij stosować kosmetyki z odpowiednimi filtrami. Nie zapominaj też o skórze głowy, która w lecie częściej się poci, a gruczoły łojowe, wydzielają więcej sebum, które wpływa na szybsze niż zazwyczaj przetłuszczanie się włosów. Przed wyjazdem na wakacje odwiedź fryzjera. Podczas zmiany fryzury i być może koloru, doradzi ci, jakie zabiegi przygotują twoją czuprynkę na letni czas.


Podobne artykuły:

Jedz truskawki! Dlaczego? [SPRAWDŹ]

(apm)
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe