Zdrowie: Jak spać, by nie bolało?

  • 11.05.2018, 13:16 (aktualizacja 11.05.2018 13:26)
  • www.womanshealth.pl
Zdrowie: Jak spać, by nie bolało?
ieraz mieliśmy nieprzespane noce z powodu ból. A dobry sen jest nam przecież potrzebny tak samo jak powietrze, woda i pożywienie. Podczas snu nasze ciało regeneruje się, a organizm wzmacnia się. Osoby wysypiające się rzadziej chorują. W czasie, gdy śpimy, uaktywnia się nasz układ odpornościowy. Gdy brakuje snu, cierpi nie tylko nasza psychika, ale i ciało. Tylko jak spać, gdy tak mocno boli...?

Gdy bolą plecy...

Połóż się na boku i lekko zegnij kolana, utrzymując biodra w linii prostej. Nie pozwól, żeby górne biodro opadło do przodu, bo lędźwiowy odcinek kręgosłupa będzie rotować, co nasili dolegliwości. Włóż jedną lub dwie twarde poduszki między kolana, tak żeby nogi były ułożone równolegle do siebie. Ręce możesz ułożyć przed sobą.

Gdy boli bark...

Połóż się na zdrowym boku z lekko zgiętymi kolanami. Wyciągnij dolną rękę przed siebie, a potem przyciągnij do piersi poduszkę dwiema rękami i ją przytul.

Gdy boli kark...

Śpij na plecach z wyprostowaną szyją. Musisz znaleźć poduszkę, która zapewni takie ułożenie ciała. Ręce połóż swobodnie wzdłuż tułowia. Bardzo ważne, aby nie znalazły się za lub pod głową.

Gdy boli biodro...

Nie śpij na tym boku, który Cię boli. Połóż się na plecach. Jeśli czujesz poprawę, podłóż sobie pod kolana poduszkę, żeby odciążyć też kręgosłup.

Gdy dokucza PMS...

Gdy masz humory, bóle i skurcze, unikaj zwijania się w kulkę lub spania na brzuchu. Połóż się na plechach. Połóż poduszkę pod kolana: w ten sposób dolny odcinek kręgosłupa nie będzie się za bardzo wyginać, co mogłoby zwiększyć ból. Ręce trzymaj luźno z boków.

Gdy bolą zatoki...

Za każdym razem, gdy masz zatkany nos – czy to z powodu alergii, choroby zatok czy zwykłego przeziębienia – unikaj spania na plecach. Zasypiając na wznak, ryzykujesz spanie z otwartymi ustami, wysuszenie i stwardnienie wydzieliny, która zatkała ci nos. Połóż się na boku z dodatkową poduszką pod głową.

Gdy masz zgagę...

Śpij na lewym boku z rękami wygodnie ułożonymi przed sobą. To zmniejsza nacisk na dolny zwieracz przełyku. Zegnij kolana i podciągnij je nieco ku górze, trochę tak jak w pozycji embrionalnej, ale nie za wysoko. Jeśli natomiast męczy cię naprawdę okropna zgaga, połóż się na plecach i śpij w prawie wyprostowanej pozycji na kilku poduszkach.

Gdy nic nie boli, śpij na lewym boku

Śpij na boku z lekko podkurczonymi nogami. Włóż poduszkę między kolana, żeby uniknąć bólu pleców. Ręce trzymaj przed sobą, lekko zgięte w łokciach. Ułatwiasz w ten sposób krążenie limfy i poprawiasz trawienie.

Nie śpij na brzuchu!

Takie ułożenie ma niekorzystny wpływ na szyjny odcinek kręgosłupa. Poza tym, po całonocnym przyciskaniu do poduszki, twoja twarz będzie pomarszczona, szybciej zrobią Ci się zmarszczki i może zaostrzyć się trądzik.


Podobne tematy: 

Co jeść, żeby dbać o oczy? [ZOBACZ]

www.womanshealth.pl
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe