Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Reklama MAREX

9 elementów, które są dla Twojego klienta najważniejsze

Prowadząc swoją firmę w internecie powinno się zawsze skupiać na punkcie widzenia klienta. Chociaż w rzeczywistości w wielu sytuacjach sami nimi jesteśmy, to często zapomina się o tym w odniesieniu do własnego biznesu. Tymczasem można wyróżnić kilka istotnych elementów, które użytkownicy wymieniają jako ważne lub ich brak jako irytujący podczas robienia zakupów w sieci. Przeczytaj naszą listę i sprawdź czy są one dostępne na Twojej stronie!
9 elementów, które są dla Twojego klienta najważniejsze

Krótki czas ładowania się strony

Dzisiejsze pokolenie żyje szybko a swoje przyzwyczajenia i oczekiwania przenosi też do wirtualnej rzeczywistości. Od pewnego czasu kładziony jest duży nacisk na szybkość ładowania się stron i większość z nich ładuje się w kilka sekund. Szybko przyzwyczajamy się do dobrego, w związku z tym stało się to dla nas standardem i oczekujemy tego od wszystkich witryn. Czasami jednak niezoptymalizowane grafiki lub inne elementy, które bardzo łatwo sprawdzić przy pomocy darmowego oprogramowania, obciążają i spowalniają naszą stronę. Warto więc o to zadbać, bo stracić klienta nawet bez prezentacji naszej oferty to jak poddać się bez walki. 

Strona przystosowana pod urządzenia mobilne

Przeglądanie witryn na urządzeniach mobilnych jest tak powszechne, że można zaliczyć to do naszych codziennych nawyków. W związku z tym przystosowanie strony do urządzeń przenośnych jest już standardem i nie wymaga dużych nakładów finansowych, a może przynieść znaczne korzyści. W 2016 roku smartfon znalazł się na trzecim miejscu wśród urządzeń wykorzystywanych do e-zakupów, a jego użycie w tym celu zadeklarowało 41% respondentów. Strona mobilna jest niezbędna jeżeli zależy Ci na wartościowym ruchu na stronie. Wszystko za sprawą stopniowo wprowadzanego nowego algorytmu Google Mobile First Index, w wyniku którego pozycjonowanie stron i ranking będą zależeć od tego, co zawiera strona mobilna. 

Nawigacja strony

Prosta i czytelna nawigacja to element, który skraca czas znalezienia przez użytkownika potrzebnej informacji na naszej stronie, a jak już wcześniej wspominaliśmy – czas jest dobrem, który użytkownicy bardzo sobie cenią. Użytkownik powinien nie tylko bez problemu znaleźć potrzebny produkt, ale także na każdym etapie ścieżki wiedzieć, gdzie dokładnie znajduje się na stronie oraz móc łatwo wrócić do poprzedniego kroku.

Czytelne strony produktowe 

W przypadku sklepów online strona produktowa to jeden z najważniejszych elementów, który ma zachęcić klienta do kupna. Nie masz do dyspozycji sprzedawcy, który jak w przypadku tradycyjnych sklepów wpłynie na decyzję konsumenta. Dlatego też Twoja strona produktowa musi być wysokiej jakości, bo każdy szczegół ma znaczenie. Kompletne, unikalne opisy produktów, dobrej jakości, wyraźne zdjęcia, opinie klientów którzy zakupili ten produkt. To Twoja karta przetargowa w sklepie online. 

Dane kontaktowe

Dane do szybkiego kontaktu powinny być umieszczone w widocznym miejscu na stronie głównej, tak aby użytkownik, który napotka problem mógł w szybki sposób skontaktować się z obsługą. Najlepiej, aby numer telefonu czy adres e-mail były klikalne. W celu szybkiego kontaktu możesz zastosować również na stronie odnośnik do mediów społecznościowych albo czat na żywo. Istotne są również informacje rozszerzone, na przykład podstrona "O firmie", gdzie podzielisz się z klientami historią firmy. Wzbudza ona w klientach zaufanie. 

Zakup bez rejestracji

Kiedy klienci wybrali już produkt z naszej oferty i chcą sfinalizować zakup, a nagle proces zakupowy zostaje im przerwany przez konieczność rejestracji, często ich entuzjazm zostaje zgaszony, a niektórzy potrafią w tym momencie zrezygnować z zakupu. Zamiast wymagać rejestracji, daj możliwość klientom szybkiego zakupu i przedstaw korzyści płynące z założenia konta w sklepie. 
Dane o kosztach i czasie dostawy 

Często przed dokonaniem zakupu, klienci sprawdzają ile w ostateczności kosztować będzie zakup wraz z kosztami przesyłki. Dodanie odnośnika w widocznym miejscu do tych informacji ułatwi im nawigację. Czasem zdarza się, że informacje o kosztach i czasie dostawy umieszczane są dopiero na etapie dokonywania zakupu, przy podawaniu danych i wyborze konkretnej opcji wysyłki. Takie rozwiązanie bardzo irytuje użytkowników i zwiększa współczynnik porzucenia koszyka zakupowego. 

Akcje promocyjne 

Okazje cenowe to jeden z głównych powodów robienia zakupów online. Dla osób, które nie lubią tracić czasu na chodzenie po sklepach, to idealne rozwiązanie, które możesz wykorzystać w swojej ofercie. Regularne akcje rabatowe dla stałych klientów lub nowych czy dni darmowej dostawy to okazje, z których klienci chętnie korzystają, a dzięki nim marka pozostaje w ich świadomości. 

Opinie użytkowników 

Warto umieścić na stronie opinie użytkowników lub też widoczny odnośnik do platformy, na której można je znaleźć. Wyniki badań konsumenckich potwierdzają, że użytkownicy dokonując zakupu często kierują się opinią innych zarówno na temat sklepu jak i produktu. Widoczne opinie użytkowników są podstawą dla klienta do zaufania danemu sklepowi – dzięki temu klient wie, że nie masz nic do ukrycia i jesteś wiarygodnym sprzedawcą. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Marek 31.08.2018 14:05
Myślę, że na uwagę zasługują dwie z wyżej wymienionych rzeczy: szybkość ładowania się strony i dostosowanie do urządzeń mobilnych. Z własnego doświadczenia wiem jak bardzo irytuje wolno ładująca się strona. A przeglądanie stron na telefonie to przecież codzienność :)

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
KOMENTARZE
Autor komentarza: Mieszkaniec Dyrekcji DolnejTreść komentarza: Przecież Ceramiczna i Szpitalna były nie tak dawno robione!!!W Chełmie są też inne ulice ,na których czas się zatrzymał w latach 70 czy 80 XX wieku(np.Wołyńska ,Chomentowskiego ,Kilińskiego i wiele innych)Data dodania komentarza: 25.04.2024, 14:20Źródło komentarza: Chełm. Drogowcy zaczęli pracę - są utrudnienia!Autor komentarza: TomcioTreść komentarza: W końcu to ruszyłoData dodania komentarza: 25.04.2024, 13:41Źródło komentarza: Chełm. Drogowcy zaczęli pracę - są utrudnienia!Autor komentarza: WesołyTreść komentarza: To co oferuje Szfranek nie jest jakaś rewelacją dla gminy. Niestety ale jest to jedyna szansa aby ten zalew w końcu zaczął przynosić jakieś zyski. Budowa zalewu była czystą głupotą w zasadzie pod każdym względem. Zalew w sawinie nigdy nie stanie się atrakcją turystyczną . A). Powodów jest 4 ( nie własciwa lokalizacja , niewłaściwe podłoże , zapaść demograficzna , w promieniu 30 km znajdują się inne dużo ładniejsze zbiorniki i jeziora mające zdecydowanie większy potencjał turystyczny) B). Zalew nie spełania roli zbiornika retencyjnego . Co on ma nawadniać ? Jest położony w takim miejscu że w przypadku suszy nie ma możliwości spiętrzenia wody aby nawodnić okoliczne pola . C), Wbrew propagandzie głoszonej przez osoby bez intelektu ZALEW NIE MA SZANS ABY STAĆ SIĘ MOTOREM ROZWOJU DLA SAWINA . Na chwilę obecną zalew przynosi jedynie straty. Koło wędkarskie które operyje na tym zalewie przynosi jedynie drobne kwoty potrzebne na utrzymanie infrastruktury oraz zapewnia wykonywanie prac porzadkowych. Straty jakie przynosi zalew to nie tylko zadłużenie wobec wykonawcy oraz banków które wykupiły dług w formie obligacji . To także straty wynikające z utraconego dochodu.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 23:40Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: WesołyTreść komentarza: Trzeba otwierać okna szeroko aby poczuć prawdziwą wieś. Tego telewizornia nie przekaże :DData dodania komentarza: 24.04.2024, 23:15Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: wszyscy wonTreść komentarza: skoro taki ... ... jak motyka został wiceministremData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:15Źródło komentarza: Komu od lipca dołożą do rachunków za prąd? Znamy limity zarobków
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama