9 elementów, które są dla Twojego klienta najważniejsze

  • 27.11.2017, 17:42
  • artykuł partnera
9 elementów, które są dla Twojego klienta najważniejsze
Prowadząc swoją firmę w internecie powinno się zawsze skupiać na punkcie widzenia klienta. Chociaż w rzeczywistości w wielu sytuacjach sami nimi jesteśmy, to często zapomina się o tym w odniesieniu do własnego biznesu. Tymczasem można wyróżnić kilka istotnych elementów, które użytkownicy wymieniają jako ważne lub ich brak jako irytujący podczas robienia zakupów w sieci. Przeczytaj naszą listę i sprawdź czy są one dostępne na Twojej stronie!

Krótki czas ładowania się strony

Dzisiejsze pokolenie żyje szybko a swoje przyzwyczajenia i oczekiwania przenosi też do wirtualnej rzeczywistości. Od pewnego czasu kładziony jest duży nacisk na szybkość ładowania się stron i większość z nich ładuje się w kilka sekund. Szybko przyzwyczajamy się do dobrego, w związku z tym stało się to dla nas standardem i oczekujemy tego od wszystkich witryn. Czasami jednak niezoptymalizowane grafiki lub inne elementy, które bardzo łatwo sprawdzić przy pomocy darmowego oprogramowania, obciążają i spowalniają naszą stronę. Warto więc o to zadbać, bo stracić klienta nawet bez prezentacji naszej oferty to jak poddać się bez walki. 

Strona przystosowana pod urządzenia mobilne

Przeglądanie witryn na urządzeniach mobilnych jest tak powszechne, że można zaliczyć to do naszych codziennych nawyków. W związku z tym przystosowanie strony do urządzeń przenośnych jest już standardem i nie wymaga dużych nakładów finansowych, a może przynieść znaczne korzyści. W 2016 roku smartfon znalazł się na trzecim miejscu wśród urządzeń wykorzystywanych do e-zakupów, a jego użycie w tym celu zadeklarowało 41% respondentów. Strona mobilna jest niezbędna jeżeli zależy Ci na wartościowym ruchu na stronie. Wszystko za sprawą stopniowo wprowadzanego nowego algorytmu Google Mobile First Index, w wyniku którego pozycjonowanie stron i ranking będą zależeć od tego, co zawiera strona mobilna. 

Nawigacja strony

Prosta i czytelna nawigacja to element, który skraca czas znalezienia przez użytkownika potrzebnej informacji na naszej stronie, a jak już wcześniej wspominaliśmy – czas jest dobrem, który użytkownicy bardzo sobie cenią. Użytkownik powinien nie tylko bez problemu znaleźć potrzebny produkt, ale także na każdym etapie ścieżki wiedzieć, gdzie dokładnie znajduje się na stronie oraz móc łatwo wrócić do poprzedniego kroku.

Czytelne strony produktowe 

W przypadku sklepów online strona produktowa to jeden z najważniejszych elementów, który ma zachęcić klienta do kupna. Nie masz do dyspozycji sprzedawcy, który jak w przypadku tradycyjnych sklepów wpłynie na decyzję konsumenta. Dlatego też Twoja strona produktowa musi być wysokiej jakości, bo każdy szczegół ma znaczenie. Kompletne, unikalne opisy produktów, dobrej jakości, wyraźne zdjęcia, opinie klientów którzy zakupili ten produkt. To Twoja karta przetargowa w sklepie online. 

Dane kontaktowe

Dane do szybkiego kontaktu powinny być umieszczone w widocznym miejscu na stronie głównej, tak aby użytkownik, który napotka problem mógł w szybki sposób skontaktować się z obsługą. Najlepiej, aby numer telefonu czy adres e-mail były klikalne. W celu szybkiego kontaktu możesz zastosować również na stronie odnośnik do mediów społecznościowych albo czat na żywo. Istotne są również informacje rozszerzone, na przykład podstrona "O firmie", gdzie podzielisz się z klientami historią firmy. Wzbudza ona w klientach zaufanie. 

Zakup bez rejestracji

Kiedy klienci wybrali już produkt z naszej oferty i chcą sfinalizować zakup, a nagle proces zakupowy zostaje im przerwany przez konieczność rejestracji, często ich entuzjazm zostaje zgaszony, a niektórzy potrafią w tym momencie zrezygnować z zakupu. Zamiast wymagać rejestracji, daj możliwość klientom szybkiego zakupu i przedstaw korzyści płynące z założenia konta w sklepie. 
Dane o kosztach i czasie dostawy 

Często przed dokonaniem zakupu, klienci sprawdzają ile w ostateczności kosztować będzie zakup wraz z kosztami przesyłki. Dodanie odnośnika w widocznym miejscu do tych informacji ułatwi im nawigację. Czasem zdarza się, że informacje o kosztach i czasie dostawy umieszczane są dopiero na etapie dokonywania zakupu, przy podawaniu danych i wyborze konkretnej opcji wysyłki. Takie rozwiązanie bardzo irytuje użytkowników i zwiększa współczynnik porzucenia koszyka zakupowego. 

Akcje promocyjne 

Okazje cenowe to jeden z głównych powodów robienia zakupów online. Dla osób, które nie lubią tracić czasu na chodzenie po sklepach, to idealne rozwiązanie, które możesz wykorzystać w swojej ofercie. Regularne akcje rabatowe dla stałych klientów lub nowych czy dni darmowej dostawy to okazje, z których klienci chętnie korzystają, a dzięki nim marka pozostaje w ich świadomości. 

Opinie użytkowników 

Warto umieścić na stronie opinie użytkowników lub też widoczny odnośnik do platformy, na której można je znaleźć. Wyniki badań konsumenckich potwierdzają, że użytkownicy dokonując zakupu często kierują się opinią innych zarówno na temat sklepu jak i produktu. Widoczne opinie użytkowników są podstawą dla klienta do zaufania danemu sklepowi – dzięki temu klient wie, że nie masz nic do ukrycia i jesteś wiarygodnym sprzedawcą. 

artykuł partnera
Podziel się:
Oceń:
 

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe