Zmiany adresu zameldowania przeprowadzone zostaną z urzędu, bez konieczności składania wniosku. Zaświadczenia o aktualnym adresie zameldowania wydawane będą po złożeniu stosownego wniosku w Urzędzie Stanu Cywilnego. Wniosek zwolniony jest od opłaty skarbowej.
Jeśli chodzi o Urząd Skarbowy, osoby fizyczne będą musiały składać formularz ZAP-3 lub zaktualizować dane adresowe przy składaniu zeznania podatkowego za rok 2017. Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą powinni wypełnić zgłoszenie aktualizacyjne NIP-3.
Jeśli ktoś pobiera świadczenia z ZUS-u, musi zgłosić zmianę danych adresowych w formie pisemnej. Nie potrzebuje do tego zaświadczenia o zameldowaniu. Z kolei bezrobotni, podczas najbliższej wizyty w urzędzie pracy, mają obowiązek jedynie zawiadomić o zmianie adresu zameldowania.
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą powinny złożyć w wydziale spraw społecznych (ul. Obłońska 20, pok. nr 10) wniosek o zmianę wpisu do CEIDG-1. Po złożeniu wniosku dane dotyczące zmiany adresu zostaną przekazane do ZUS/KRUS, Urzędu Skarbowego oraz Urzędu Statystycznego. Wniosek zwolniony jest od opłaty skarbowej.
Właściciele nieruchomości lub działający w ich imieniu administratorzy wspólnot mieszkaniowych zobowiązani są do dokonania wymiany tabliczek zawierających numer porządkowy i nazwę alei na własny koszt.
O zmianie adresu mieszkańcy muszą też sami powiadomić banki, dostawców energii elektrycznej, dostawców gazu, usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, firmy ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, zakłady pracy. Jak to zrobić? Trzeba wypełnić i złożyć formularz aktualizacji danych osobowych.
Zobacz też: Ewakuacja sądu przy Pl. Kościuszki (16.10.2017 r.)
Napisz komentarz
Komentarze