Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Baner reklamowy - firmy Północ Nieruchomości
Reklama Bank Spółdzielczy

Zadbajmy o felgi przed zimą

Początek jesieni to czas, kiedy niektórym elementom w naszych samochodach trzeba się szczególnie przyjrzeć. Należą do nich również felgi, na które już niedługo założymy zimowe opony. Przy zmianie felg aluminiowych na stalowe przykrą niespodzianką może okazać się rdza. Wtedy nie warto zwlekać z regeneracją.
Zadbajmy o felgi przed zimą

Felgi stalowe

Rdza to jeden z największych koszmarów każdego kierowcy dbającego o swój samochód. Narażone na jej działanie są także stalowe felgi, przechowywane do nadejścia niższych temperatur w nieodpowiednich warunkach. Postępująca korozja powoduje problemy ze szczelnością pomiędzy oponą a felgą, a w ostateczności może nawet doprowadzić do jej pęknięcia.

 Renowacji zardzewiałych felg stalowych można podjąć się na własną rękę. Jeżeli jednak nie posiada się wprawy w tym zakresie i opiera jedynie na teorii, to efekt najprawdopodobniej okaże się odwrotny od zamierzonego. Renowacja "domowymi" metodami zazwyczaj okazuje się skuteczna tylko na jeden sezon. Znacznie bezpieczniejsze od samodzielnego usuwania rdzy szczotką drucianą lub papierem ściernym będzie oddanie felg specjalistom od piaskowania i malowania proszkowego.To gwarantuje nam trwałość i zabezpieczenie na długie lata przed kolejnym atakiem korozji.

- Regenerację felg rozpoczyna się od sprawdzenia jej pod kątem uszkodzeń mechanicznych - tłumaczy Krzysztof Misiec, właściciel firmy Kwarc. - Zdarza się, że wymagają prostowania, toczenia rantów lub spawania. W dalszej kolejności usuwa się lakier oraz rdzę. Dopiero wtedy, kiedy mamy przed sobą "goły" metal, można przystąpić do dalszych prac. Najlepszym sposobem renowacji jest piaskowanie, czyli metoda strumieniowo-ścierniowa. Dalszym krokiem jest mycie felgi w wannie ultradźwiękowej i antykorozyjne zabezpieczenie fosforami żelaza.

Ostatnim krokiem całego procesu jest malowanie. Najtrwalszy efekt zapewnia malowanie proszkowe wykonywane w temperaturze 200 st. C, podczas którego tworzy się powłokę odporną na chemię oraz uszkodzenia mechaniczne. Dodatkowo felgę można wzmocnić bezbarwnym lakierem, poprawiającym jednocześnie design samochodu.

Felgi aluminiowe

Alufelgi, koła wykonane z lekkich stopów, oprócz renowacji, wymagają jeszcze więcej dbałości od samych kierowców. Jeśli chcemy, aby felgi zawsze lśniły i zdobiły nasze auto, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach.

Felgi aluminiowe, nieosłonięte kołpakami, jak magnez przyciągają drogowe nieczystości, a także ścierające się fragmenty klocków hamulcowych. Alufelgi należy więc myć regularnie i dokładnie. W przeciwnym razie zbyt duże nagromadzenie nalotu będzie nie tylko szpecące, ale też trudne do usunięcia.

- Jeśli są nagrzane po jeździe czy przez wysoką temperaturę zewnętrzną, spryskanie ich środkami myjącymi często doprowadza do plam - zaznacza Krzysztof Misiec. - Specjalistyczne preparaty są agresywne w działaniu, a użycie ich podczas upałów może spowodować przebarwienia lakieru. 

Ładny wygląd i trwałość felg aluminiowych wiąże się z dokładną pielęgnacją. Na rynku dostępnych jest wiele specjalistycznych preparatów, które nam ją ułatwią. Nie warto sięgać po inne środki czyszczące, które często mają żrące właściwości. Przy zakupie należy zwracać uwagę, czy preparat jest przeznaczony do felg lakierowanych czy nielakierowanych, ponieważ nie można tego stosować zamienne. Samo używanie dobrej jakości środków to nie wszystko. Jeśli nie będziemy postępować zgodnie z instrukcją, nasza praca będzie nie tylko długotrwała, ale również nieefektywna. Oczywiście w zimie felgi aluminiowe najbezpieczniej zamienić na stalowe. Środki chemiczne używane do posypywania jezdni i usuwania lodu bywają bowiem szkodliwe dla powierzchni aluminiowych.

- Prawidłowo przeprowadzona renowacja metodami piaskowania i malowania proszkowego daje niezwykle trwały efekt, dzięki któremu można wydłużyć żywotność felg stalowych czy też aluminiowych na lata bez obawy o stan i wytrzymałość lakieru – zapewnia Krzysztof Misiec.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklama
Reklama